måndag 6 augusti 2012

På Gotländsk mark

...trivs jag ju bäst, men varje sommar brukar vi åka över på en liten semestersväng till fastlandet.  I år blev det en vecka i bland annat Dalsland, där vi bodde hos goda vänner, i deras nybyggda mysiga friggebod.

En skön semester med goda middagar, fikastunder, och utflykter runtom i området.

En av dagarna spenderades vid Liseberg, och nu låter jag jättetråkig, men det var förstås enbart för barnens skull. För inte förstår jag mig på nöjet att först köa i en halvtimme och sen åka upp och ner i en karusell i två minuter...nej inte riktigt min grej men nu har vi gjort det en gång i deras barndom i alla fall...=)  Själv njöt jag i alla fall av de fina byggnaderna där och fina planteringar. De har ju i alla fall bra mycket vackrare omgivningar än vad Gröna Lund erbjuder.

Sist ett litet vykort ifrån Vänersborg, en mysig stad med en del fina hus och vackra omgivningar.  

Som alltid när man är iväg blir det mycket gott, så nu spänner det lite extra i midjan. Och den här veckan är det ett 50-årskalas och så en kväll på restaurang Lindgården, så det lär inte bli bättre precis...=) Men det får vi ta igen sen!

Nu skall jag ta itu med tvätt och gräsklippning!

5 kommentarer:

  1. Låter som en mysig semester här på fastlandet.

    Tack för ditt tips om vårplantering av höstanemonerna. Jag har nog testat bådeoch men inget har funkat hittills. Jag får väl göra ett nytt försök till våren.

    Kram, Karin

    SvaraRadera
  2. Vad härligt du haft det! Mysiga bilder. Jag håller med dig om Liseberg:)). Vi går dit en gång om året på trädgårdsmässan, då kikar jag på växter och sambon och sonen åker:)).
    Ha det gott och välkommen hem.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  3. jag förstår heller inte tjusningen i att åka runt,upp och ner mm jag blir illamående och är livrädd
    Vist är Liseberg fint
    jag är där ganska ofta eftersom jag bor i Jönköpingstrakten och har ett litet barnbarn utanför Göteborg
    ha det så bra i städningen
    maggan

    SvaraRadera
  4. Kul med lite omväxling på sommaren, särskilt när det är trevligt:) Det där med nöjesparker är inte min grej heller, ingen får upp mig i någon karusell;)....knatar hellre runt och tittar på blommor!
    Här vräker regnet ner och ska tydligen fortsätta så ett bra tag framöver!
    Ha det gott!
    Kram

    SvaraRadera
  5. Läser ikapp på din blogg och häpnar över din vackra mulliga trädgård! Så ordningsamt och rart! Och höstanemonerna! Är jag avundsjuk över dom? Jaaa...

    Så härlig semester ni haft. Midjan, den får du fixa till under vintern...
    Kram Eva-Mari

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad att du tar dig tid för en kommentar eller en hälsning! Tack!