lördag 29 december 2012

Året 2012

Året går mot sitt slut och jag gör som i fjol, jag sammanfattar en del av det som hänt hemma hos oss. För att det inte skall bli oändligt långt delar jag upp det i två delar. Varsågod - januari till juni 2012:
 
 
I januari kan jag äntligen inviga vårt badrum, efter att vi anlitat en ny rörmokare så att alla rör och ledningar kommer på plats ordentligt.
 
förutom badrummet njuter jag förstås av tulpaner!
 

 
Februari kommer och tulpanfrossan fortsätter!

... men en och annan pärlhyacint förgyller köksbordet också.


Vi börjar renovering av yngsta dotterns rum. Golvet rivs upp och nytt skall läggas i.
 
Med mars kommer våren och snödropparna!

...men också fyra små valpar, som Stina föder.
 
 
Härliga arpil med allt som spirar! 

Till påsk snöar det men som tur är försvinner det rätt fort.
 
Valparna växer.

Ett rum i källaren får sig en makeover, med målade väggar, klinkergolv och nya hyllor.
 
 
Ljuvliga maj är här!
 

...och de är dags för tre av valparna att flytta hemifrån, och bara lilla Lovis blir kvar.
 


Lilltjejens rum blir äntligen klart.
 
I maj börjar pionsäsongen och den inleds av buskpionen som i år hade rekordmånga blommor.
 

 
 
 
Vi njuter av syrenerna både ute och inne.
 
 
 
och förstås av pionerna, som har högsäsong!
 
och av jordgubbar!
 
 
Inne börjar jag måla i tonåringens rum, som vill ha bort sina tapeter.  



...och i slutet av juni påbörjar vi det stora projektet med att snygga upp vår framsida.
 
....fortsättning i morgon

9 kommentarer:

  1. Vilken härlig idé med en årsalmanacka som sammanfattar året med underbara bilder!! Dina valpar är ju helt bedårande! Ser fram emot fortsättningen!
    Kramar, Marita

    SvaraRadera
  2. fin sammanfattning av året så här långt
    bi kul att läsa resten
    ha det så bra
    maggan

    SvaraRadera
  3. Men så många underbara bilder på rum, djur och växter du visar. Den ena ljuvligare än den andra. Jag blir så enormt sugen på en till kissemiss, har ju bara två, och då ska det vara en sådan som du har. Alltid önskat mig en, men än så länge har det blivit mer "vanliga" sorters.
    När jag såg bilden med upptappat badvatten i nya badrummet fick jag riktig lust att bada, vilket jag nästan aldrig gör. Glömmer liksom bort det. Skulle passa bra en sån här kulen dag.
    Kram och hej hopp!

    SvaraRadera
  4. Oh, så mycket fint och vackert, det är så kul att se förändringar under året! Och alla fina blombilder, fast valparna slår väl allt förstås, så gulliga och lilla Lovis som bor kvar hemma!
    Agneta kram

    SvaraRadera
  5. Så många fina foton! Mycket hände under första halvan av 2012. Kul att få se. Söta valpar och katter!
    Kram!

    SvaraRadera
  6. Härlig årskrönika! Roligt att få se vad som hände de första 6 månaderna. Du hann ju med jättemycket!
    Trevlig kväll.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  7. Så fine bilder:) Gleder meg til vårløkene mine kommer når jeg ser de flotte bildene du viser fram.
    God helg!

    SvaraRadera
  8. Härlig årssammanfattning...ser fram emot nästa del...=)

    Gott slut...!!

    Kram Ninni

    SvaraRadera
  9. Så fin sammenfatning av det året som har gått og så mang fine bilder!

    Ha en fin nyttårsaften!
    Godt nyttår!

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad att du tar dig tid för en kommentar eller en hälsning! Tack!