fredag 28 december 2012

Mellandagslunk





Nu är vi inne i sköna mellandagslunken. Efter att ha stått i köket x antal dagar i december, pyntat och fejat så följer några lugna dagar. Visst är det väl kul med allt "stök" inför jul, men nog är det rätt skönt att göra ingenting också... Det värsta är att jag fått pyspunka och minsta lilla "arbete" ute i köket känns jobbigt...men nu har julmaten åkt in och ut i kylen några dar, och igår blev det potatisgratäng med julskinka i, så nu är vi av med den! Ikväll får det bli en hederlig tacokväll, det skall jag väl orka med...=) Men först skall jag sjunka ner i en fåtölj i biosalongens mörker, tillsammans med delar av familjen, och kolla in Sune i Grekland. Det skall bli mysigt att få drömma sig bort till varmare breddgrader en stund...

7 kommentarer:

  1. visst är det underbart skönt att bara få slöa efter hektiska dagar i kök och butiker! Det tycker jag man ska unna sig! Vad härligt att gå på bio, låter som en perfekt fredag med bio och tacos!
    kram, Marita

    SvaraRadera
  2. Å vad kul att gå på bio. Och så Sune med. Du måste meddela sen om den var värd att se. /Knatten

    SvaraRadera
  3. Håller med till fullo, här är det pyspunka på alla fyra kan jag lova..Föreslog Taco men näääe det passade inte här... Suck! Kraaam Pia

    SvaraRadera
  4. Så mysigt o koppla av med bio,glömma sej bort en stund.

    ha det gott vännen

    kramiz

    SvaraRadera
  5. Lite lunkdagar är ganska behagligt att få, så här efter flängdagarna.
    Hej hopp!

    SvaraRadera
  6. Skönt med mellandagarna som ger lite tid för avkoppling.
    Ha det gott i biofåtöljen! /Bea

    SvaraRadera
  7. Mellandagarna är det bästa med julen för många! Lugnt och lagom slappt, väl värt för alla som arbetar och inte har det så bra som vi pensionärer:)
    Hoppas filmen var bra.

    God fortsättning på årets sista dagar!
    Kram Eva-Mari

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad att du tar dig tid för en kommentar eller en hälsning! Tack!