onsdag 17 april 2013

Hötorgskonst

fat från loppis, ranunkler från Hötorget


tavla Lars Jonsson - inte hötorgskonst

Mina ranunkler som inhandlades förra tisdagen på Hötorget står ännu, även om några har gett upp. Ett par har brutits av (kan det ha varit en katt som har mumsat lite när matte inte är hemma..?) men då får de hamna i en lite mindre vas istället.
 
Ledig onsdag och i eftermiddag blir det nog lite räfsning av kvistar och löv. Maken körde bort x antal kärror till Återvinningen häromdan, efter all träd- och buskbeskärning han har ägnat sig åt i helgen. Så nu får jag ta över med "finliret". Väderprognosen har sagt sol idag, men det blåser och är mulet, men en liten stund skall jag allt vara ute!
 
Tack för uppmuntrande ord om pilen i förra inlägget! Jag var lite skeptisk till att den kan bli fin som hamlad men några av er har ju både sett och gillat hamlade pilar, så då hoppas jag att även min kan bli fin!
 
Hoppas ni får en fin onsdag!
 

6 kommentarer:

  1. Vita ranunkler är ju så tjusiga!

    Hoppas du har haft en finfin ledig dag.

    SvaraRadera
  2. Snygt med allt det vita
    idag har vi haft +17 grader helt underbart men vad det har blåst
    ha det så bra
    maggan

    SvaraRadera
  3. Här har det varit helt underbart idag, så t.o.m. Rolle gick ut så vi körde hårt ett par timmar. Men det är ju bara en droppe i havet!
    Men vi ska fortsätta i morgon ett par timmar, det gäller att inte arbeta ihjäl sig så här i början. Det känns redan i kroppen faktiskt. Sen ska altanerna laseras, halva murrabatten grävas om, perenner planteras (någonstans!), trädgårdsmöbler ut, ny hösthallonrabatt på yttertomten fräsas, hösthallonskott grävas upp hos väninnan, mera blommor ska till m.m. m.m. Det är den sena vårens fel att allt nu kommer på en gång!

    SvaraRadera
  4. Vita ranunkler är så vackra!
    Härligt att ha kommit igång ute till sist!
    kram Marie-Louise

    SvaraRadera
  5. Underbara bilder, så fint du gjort med blommor och loppisfynd. Kraaam Pia

    SvaraRadera
  6. Jag har köpt vita ranunkler (knölar) lagt dem i blöt,ska plantera dem
    i morgon bitti. Hoppas det blir något av dem för de är ur-tjusiga.
    Kram/ Eva

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad att du tar dig tid för en kommentar eller en hälsning! Tack!