fredag 19 april 2013

Vårkänslor!

Ja, kan man få annat än vårkänslor, när våren nu äntligen har tagit fart! Det börjar att spira ute i rabatterna, och det finns väl inget mer välkommet än dessa spröda små skott som om någon månad bjuder på frodig grönska och blommor?

scilla i gräset

Mina krokusar är lite sena, men så står de på skuggsidan av huset också.

...men en och annan har självsatt sig ute i gräsmattan.
 
Inte bara vår, nu är det redan helg igen - är det inte underbart så säg ?!
Önskar er en trevlig sådan!
 
 

9 kommentarer:

  1. Jovisst, superhärligt, tänk att den ändå kom till slut, våre:)
    Kram Marie-Louise

    SvaraRadera
  2. Ja visst är det härligt jag njuter både av dina bilder och att det är helg
    Ha en go sådan
    Kram Meta

    SvaraRadera
  3. Så härligt när vårblommorna dyker upp.
    Jag sitter och tittar på havsisen som håller på att försvinna efter allt regnande.
    Nu är det verkligen vår ,fast vi har snö fortfarande.

    Trevlig helg

    SvaraRadera
  4. Visst blir man glad av alla dessa små vårtecken som dyker upp lite varstans nu! Jätte-fina bilder!/ Kram Titti

    SvaraRadera
  5. Mmm, vilka härliga vårbilder :-)
    Ha det bäst!
    Kram Hélena

    SvaraRadera
  6. Jag njuter både av våren och av ditt inlägg...underbara bilder...!!!

    Kram Ninni

    SvaraRadera
  7. ÅÅ så härligt att våren även kommit till dig.
    Ha en underbar helg!!

    SvaraRadera
  8. Hej och tack för besöket!

    Ja visst är katter underbara. Vår älskade Mattsson, bror till Estrid (1,5 år) försvann i vintras. Kanske örnen, lodjuret eller vargen som smyger här... Så nu kom Maja Elvira som tillskott och vi hoppas hon och Estrid blir vänner snart.

    Vad härligt att våren är på väg nu! Jag ska nog ta och gå ut och klippa ner skräpet i alla hörn av trädgården idag, men sen är det jobb i silversmedjan för mig... SUCK!

    Ha en fin dag!
    L

    SvaraRadera
  9. Visst är det härligt att våren är här. Ha en bra dag. Kram Veronica.

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad att du tar dig tid för en kommentar eller en hälsning! Tack!