fredag 12 april 2013

Lycka

Att leva är icke nog, solsken, frihet och en liten blomma måste man ha.
                                                                                            H.C Andersen
 
Lycka för mig är...
 
...när jag ser att mammas snödroppar kommer upp i min trädgård i år igen...
 
....och när man äntligen får börja planteringssäsongen.

 
...när pionerna växer
 
....och i det här stadiet är lyckan påtaglig!
 
...att kunna ta in en bukett blommor från sin egen trädgård är underbart, antingen det är pioner...
 
...eller syrener. Och där kom mina killar med, de är också lycka för mig!
 
....och när mina barn gör iordning fika och bakar en kladdkaka, som de bjuder mig och maken på ute på altanen en skön sommardag...
 
...eller när de badar tillsammans...

...en skön sommarkväll, solen börjar stå lågt och det blir sån där skön kvällsvärme, jag strosar runt, vattnar lite, plockar lite, njuter...
 
Vill du vara lycklig en dag - läs en bok
Vill du vara lycklig en vecka - gör en resa
Vill du vara lycklig hela livet -  skaffa dig en trädgård
 
Fler lyckor hittar vi här!
 


6 kommentarer:

  1. Underbart inlägg! Det finns många lyckliga stunder när man har barn,katter och en trädgård!/Kram Titti

    SvaraRadera
  2. Så härligt och lyckligt skrivet...vilka underbara bilder som får en att längta....=)

    Trevlig helg !

    Kram Ninni

    SvaraRadera
  3. Så härligt och lyckligt skrivet...vilka underbara bilder som får en att längta....=)

    Trevlig helg !

    Kram Ninni

    SvaraRadera
  4. Herlige lykkestunder :-)
    Så hyggelig med mammas snøklokker. Og - ja, peontiden er spesielt lykkelig!

    SvaraRadera
  5. vad fina bilder och så mycket som gör dig lycklig. det kan vara svårt att säga exakt vad lycka är det kan vara så mycket olika.
    ha en fin helg
    kram Meta

    SvaraRadera
  6. Blommor på våren ska det vara,snödropparna är ljuvliga.
    Kram/ Eva

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad att du tar dig tid för en kommentar eller en hälsning! Tack!