söndag 25 augusti 2013

Hur tänkte jag nu...?

Vad gör man när bilen är till fjälls, och man bara får sån lust att åka i väg och handla lite växter? Jo, man tar cykeln. Tänkte bara inte på att där - på Linds Handelsträdgård -  är det svårt att inte fylla kundvagnen...hm, jag gick där och plockade på mig det ena efter det andra, och just som jag stod där och funderade på hur jag skulle få hem det här, så kom en av killarna som jobbar där och sa att han precis skulle sätta ner priset på de här vackra och riktigt stora dahliorna, från 98 kr styck, till "ta två för 150..."

Så då var jag ju tvungen att välja en till, vilket då tog en kvart till - för välja är inte min starka sida... och sedan gick jag till kassan innan jag hann ångra mig, och så var det bara att hoppas att jag skulle få med mig det hem. Och jajamensan, med en kasse i cykelkorgen och en på varje sida om styret så gick det vägen!
 

Så nu skall här planteras, skall bara fundera på vart jag skall ha allting - kärt besvär!  

11 kommentarer:

  1. Känner igen det där att det är svårt att välja och gärna blir mer än man tänkt... ;-)

    Sensommarhälsningar
    Elisabet

    SvaraRadera
  2. Haha, det känner man väl igen lite till mans. Det där med att packa på sig en massa saker. Men man kan nästan allt man vill, det måste liksom gå och det gör ju det också. Det var väldigt vackra växter du köpte, färgerna är så samstämda och fina!

    Och du har så klart rätt, det är inte höst, man varken vattnar eller slappar på hösten, inte ute i alla fall!

    Kram
    Agneta

    SvaraRadera
  3. Ibland har man ju bara i huvudet med sej
    men det gick ju bra

    jag bara älskar de färger du valt på växterna du köpte
    ha det så bra
    maggan

    SvaraRadera
  4. Sådana "bekymmer" får aldrig jag ;)
    Kram Namnen

    SvaraRadera
    Svar
    1. Oj, oj, tänk om jag hade så nära till Linds som du...det hade blivit ännu mer huvudbry för mig ;)

      Kram och tack för sist!

      Radera
  5. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  6. Farligt farligt men....härligt härligt...underbara färger...!!!

    Kram Ninni

    SvaraRadera
  7. Förstår att du handlar "för mycket"på Linds,de har ju så mycket o välja på.Så mycket vackert du har plockat ihop,så vackra färger tillsammans.

    Har också flera Mårbacka pelagonier,de är så fina i gamla trälådor.

    Ha det gott vännen.

    Kramiz Marianne

    SvaraRadera
  8. Vilket härligt bestyr! Måste ha varit hur underbart som helst att komma hemvinglandes på en cykel som ser ut som en halv plantskola. Och sen ha det roliga planterandet kvar.
    Kram från Törnrosa

    SvaraRadera
  9. Hihihi... som det kan bli! Men det är ett kärt problem eller hur ;) Mycket fint fick du med dig, visst är det ett japanskt blodgräs du köpt? Jag älskar mitt! Åsså ett par Alunrotsplantor förståss - dom kan man ju bara inte låta bli!!! Jag fick tre nya sorter med hem från Bäckasskog slott igår men hade kunnat köpa minst 10 sorter till som vi inte har, där pratar vi svårt val för mig / Kram gittan

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad att du tar dig tid för en kommentar eller en hälsning! Tack!