onsdag 14 augusti 2013

Trädgårdsdag

Hur roligt det än är att resa, så nog tycker jag det är bra skönt att komma hem igen. I måndags var jag bara seg men igår kväll efter jobbet fick gräset sig en omgång med gräsklipparen, vilket verkligen behövdes! Och idag blev det en blandad städainne/trädgårdsdag - gissa vilket som var roligast..? Bland annat fick Pilen sig en beskärning, det var nämligen en djungel och väldigt svårt att komma åt med gräsklipparen. Nu kan man se under trädet igen!
 
Och så höll jag på med kattgårdsrabatten, där jag har rosen Lykkefund - numera utblommad, och nävor och pipört. Stengången flyttades ut lite i början på sommaren, för man kom ju knappt förbi pga. rosen. Sen har det bara varit bar jord och jag har inte riktigt vetat vad jag skall hitta på, och så har jag fått förmaningar om att inte plantera något där för då blir det ju samma visa igen, att vi inte kan gå på gången....
Idag tog jag tag i det, och la i en duk och stenar och några taklök, de blir ju inte så vidlyftiga men lite kan de gärna bre ut sig! (bilden blev lite mörk men det var ju kväll när jag var klar..!)
 
Jag kände att jag hade publik medan jag höll på...

....det var en liten kille som var intresserad av vad jag höll på med!



Det blir väl bättre när taklöken får bre ut sig lite, men annars rätt ok!

7 kommentarer:

  1. Perfekt lösning... superduperbra! Och snyggt:)

    Vilket härligt liv ni haft på semestern. Vilket gulligt vandrarhem!

    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
  2. Jisses vad snyggt det blev! Vilken perfekt lösning på "problemet"!! Tyvärr är det ju ofta så att en del växter brer ut sig lite väl mycket med tiden och ibland är det svårt att förutse exakt hur det kommer att bli, men med stenar och taklök så blir det inga överväxtproblem - och så är det redan nu jättesnyggt.

    SvaraRadera
  3. det blev ju jätte fint och jag fick en idé
    ha det så bra
    maggan

    SvaraRadera
  4. Det fick du till med besked och råge, det blev ju verkligen jättesnyggt och det verkar kissen tycka också! Vilka goa tassar!
    Agneta kram

    SvaraRadera
  5. Så snyggt med taklök bland stenarna. Gullig kisse!
    Gillar din stenlagda sittplats.
    Ha det gott
    Kram Maria

    SvaraRadera
  6. Det där blev riktigt snyggt tycker jag! Sten, vattenblänk och taklök i en fin kombiantion / Kram gittan

    SvaraRadera
  7. Jättefint! Vi ska göra ungefär lika på flera ställen i vår trädgård. Lite mer lättskött. Tack för inspiration. Kraaam Pia

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad att du tar dig tid för en kommentar eller en hälsning! Tack!