tisdag 9 september 2014

Jag sa ju det

Jajamensan, visst sa jag det! Att det skulle bli regn efter all fönsterputs jag ägnade söndagen åt... Både måndag och tisdag har det regnat, nåja inte konstant men ändå tillräckligt för att fönsterna skall bli prickiga... Nåja, det finns värre saker än prickiga fönster.  Och idag blev det en regnbåge, vet inte om det syns så bra men om man tittar noga så finns den där! 

ps, tack för gulliga kommentarer om Tjorven, de är framförda! Hon är 12 år och var aktiv i fjällen så sent som förra hösten, men nu är hon alltså pensionerad. Hon är lite stelare och hör rätt dåligt. Fast av någon anledning hör hon så fort man pysslar med något vid köksbänken, då har man sällskap direkt! 

2 kommentarer:

  1. Så fin bilde med regbåge, sol på tegeltaken och dramatisk himmel. Så klart det blir regn när man putsat fönster, men jag tackar för dropparna för här behövs de fortfarande. Jag får vattna både krukor och amplar även om det räcker med varannan dag nu.

    Ha det så gott och krama Tjorven
    Anette

    SvaraRadera
  2. Här vräker regnet ner idag så jag är glad för att jag inte har putsat några fönster ännu! Jag brukar gå igenom dom i september när flugorna börjar försvinna... Färskvara med nyputsade fönster brukar mannen säga!
    Kram/Finas mammis

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad att du tar dig tid för en kommentar eller en hälsning! Tack!