onsdag 5 november 2014

...och november äro grå


Ja, idag har nog november gjort skäl för sitt rykte om att vara grå. Det blev liksom aldrig dag idag, om ni fattar... Grå, grå, grå, och så regn på det. Men jag har kommit dithän, att jag tycker det är rätt skönt att inte behöva göra nåt (utomhus) om jag inte vill. Det är en rätt skön känsla, nu vill jag kura inomhus istället. Det finns massor att klippa ner och löv som kan tas omhand, om man vill alltså, och det är det som är skönt, inga måsten! Om någon tycker att det ser ljust och trevligt ut på bilderna beror det på att det är tagna häromdan, när solen behagade titta fram. 

Och idag har jag varit ledig, första vardagen på flera veckor. För er som arbetar heltid är det väl inget speciellt, men jag är ju inte van med det. Punktinsatser funkar, och hela november skall jag jobba extra. Men sen är det stopp! I december skall jag njuta jul har jag tänkt. Börjar faktiskt så smått längta lite.... och jag har köpt första julklapparna till adventskalendern, närmare bestämt 4 stycken, så nu är det bara 20  kvar.... ;)

6 kommentarer:

  1. Ja, grått grått här också. Och regn. Jag vill ut, men det är för ledsamt att vara ute. Vi får mysa inomhus så länge medan vi väntar på trädgårdsväder.
    Kram Kristina

    SvaraRadera
  2. Usch ja vad trist, här varit grått mörkt hela dagen. Faller regn i mängder, men bättre än snö.
    Om snön faller blir det visserligen ljusare, men man vet aldrig mängden på snö vad det kan ställa till med.
    Men det är ju den värsta gråa månaden på året nu.
    Kram/ Eva

    SvaraRadera
  3. I går var det hyfsat väder, men nu regnar det igen. Och jag fotade i regnet igår, annars gör jag inget i trädgården.
    Fin torsdag till dig
    Kram Maria

    SvaraRadera
  4. Jag känner precis likadant, nu får trädgårdslivet vila och så myser vi inne istället. :)
    Här är det något ljusare nu sedan vi fick snö, men någon längre stund med dagsljus blir det inte så här i november.

    SvaraRadera
  5. Myser gärna inomhus nu. Här var det väldigt grått både igår och idag.
    Trädgården vilar nog nu. Har räfsat lite löv men inte så mycket mer.

    Ha en bra fredag!
    Kram

    SvaraRadera
  6. När jag läste rubriken såg jag framför mig en massa mörka och gråa bilder.. Men så dök det upp en massa grönt & gult istället.. ;-) Fick ni någon snö igår? VI fick bara lite grann, någon cm kanske? Men det är SÅ mycket ljusare ute nu! :-)

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad att du tar dig tid för en kommentar eller en hälsning! Tack!