fredag 11 mars 2016

Då och nu!


Idag skriver vi den 11 mars 2016. Det är en lite gråkall vårdag, solen lyser med sin frånvaro, så även mina vårplanteringar. Nej, hemma hos mig är det ännu torr ljung i krukorna, men jag inser när jag tittar tillbaka att jag brukar ha penséer vid den här tiden, så det är väl bara att fixa det snart! 
Så här såg det nämligen ut i ett inlägg för exakt ett år sen. Lite soligare, lite mer fräsch grönska! 

Och året innan det, hade jag planterat redan den 9 mars. 
Fortsätter att kika tillbaka, året är 2013 och jag visar rosa maränger på bloggen. 
Den 11 mars 2012 visar jag upp våra nyfödda valpar 
Den 10 mars 2011 njuter jag av nuet och tulpaner
Och den 10 mars 2010 har jag en bild på mig (!) i ett inlägg om tapeter, dock ingen nytagen bild...;)  Ibland är det kul att gå tillbaka och kika, även i sin egen blogg. Jag har ändrat bildstorlek ser jag, bilderna blir bara större och större, kan det vara min ålder = sämre syn som gör det månne...

Fler Då och Nu-bilder här! 

13 kommentarer:

  1. Åh, penséer är det snart dags för! Lite för kallt här än, men snart så!
    Kul med tillbakablickar ibland, lite nostalgisk kan man bli då!
    Trevlig helg!
    Kram, Ann

    SvaraRadera
  2. Jag har med torr ljung i utekrukorna:) Längtar efter penséer.
    Roligt med en tillbakablick, marängerna ser väldans goda ut. Och valpen, så snuttig.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  3. Vilken vårfeeling jag fick av dina fina bilder! :) Våren har visserligen kommit en bit här i Bayern men några planteringar på altanen har jag inte sett till ;)
    Hälsningar Linnea

    SvaraRadera
  4. Så härliga bilder med en fin tillbakablick.

    Jag har fortfarande ljungen kvar ute på bron. Kanske jag får börja tänka vår här också.

    Trevlig helg

    SvaraRadera
  5. Det är bra mycket senare i år . här går inte att sätta ut penséer nu men det blommade krokusar och bina var i full gång för ett år sen.När jag ser dina bilder blir jag såå sugen på att köpa hem några, de får stå inne på balkongen ett tag till då.
    Ha det gott och njut våren den är på väg
    Kram Meta

    SvaraRadera
  6. Det är ju det som är så himla kul, att dokumentera för att sedan kunna kika tillbaks och minnas gamla tider :)
    Önskar dig en fin, fin helg! / Birgitta

    SvaraRadera
  7. Kul med tillbakablickar och det var tidigare förra året, inte bara här hos oss! Så söt du var för 6 år sedan (ja, jag ser att du skriver att bilden inte var riktigt nytagen då)!!! Men söt är du för det. Rosa maränger, gott!
    Fin fredagskväll, kramar

    SvaraRadera
  8. Det här med bildstorlek ser man på min blogg också när man tittar tillbaka på äldre inlägg. :)
    /Kitty

    SvaraRadera
  9. Ja visst är det roligt att blicka bakåt i tiden ibland. Kul att se hur man utvecklats också med själva bloggandet. Jag hade också vårfint på farstubron förra året. Kraaaam Pia

    SvaraRadera
  10. För ett år sedan blommade krokusen hos mig, i år har de inte kommit så långt. Penséer är ett vårtecken hos mig, hoppas kunna plantera dem snart. Kul med återblickar.
    Ha en fin helg!
    Marika

    SvaraRadera
  11. Haha... måhända har du sämre syn men jag tror inte det är därför... Visst är det kul att stanna upp och titta tillbaka. Marsbilderna visar verkligen hur olika vintern är hos oss :)

    Ha en fin helg! Carina

    SvaraRadera
  12. Tilbakeblikk kan gi aha-opplevelser!
    Optimistisk som jeg er, har jeg allerede kjøpt ministemor og narsisser i potte, men de står i drivhuset ennå. Skal straks pottes om og settes ut!

    SvaraRadera
  13. Var det verkligen så fint så tidigt ifjol? Tyckte det var den kallaste våren på många år. Tur att det finns bildbevis för man glömmer så lätt. Här får det vänta lite till med penséer, helgen är kall, dimmig och trist. Inget vårnjut här inte.
    Allt gott
    Milla

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad att du tar dig tid för en kommentar eller en hälsning! Tack!