fredag 4 mars 2016

Vårtecken!

Vårtecken är dagens fotoutmaning i Blommig fredag! 
I och för sig visade jag mina snödroppar för ett par veckor sen, men för mig är det nog det allra första tecknet på att våren är på G. De trotsar ju minusgrader och gamla löv, och är ju så ljuvligt söta i all sin enkelhet! 
Annars är vädret inte till sin fördel just nu, så jag vårar till det inomhus istället. De första pärlhyacinterna i kruka är ju även de ett steg närmare våren. 

I soffan har vi en ny soffkudde... nej jag skojar, det är Casper som ligger där och sussar fredag. Man borde göra honom sällskap, men jag skall iväg på After Work om en liten stund. Men i morgon kanske, lite soffhäng är inte fel på helgen, speciellt när våren inte hunnit dragit igång på allvar! 
Önskar er en skön marshelg! 

18 kommentarer:

  1. Så mysigt det ser ut att vara soffkudde hos dig! Det blir nog en del soffhäng här också. Snödroppar gillar jag i alla lägen. De är så efterlängtade och välkomna.
    Ha det så gott
    /Anette

    SvaraRadera
  2. Varken soffhäng snygga kuddar eller pärlhyacinter är fel när vårvädret inte visar sig från sin bästa sida.

    Ha det roligt på AW:et i kväll.
    Själv tar jag just en kväll i soffan :)

    //Veronica

    SvaraRadera
  3. Bra med AF en sån här ickefredag som det är idag. Inget väder alls här. Det är värre än när det regnar småspik, då händer det i alla fall något!
    Kramar

    SvaraRadera
  4. Mysig soffkudde! :) Har en grå hos mig just nu. Behövs lite soffmys den här våren. Hoppas AW var bra, trevlig helg!
    Kram Kristina

    SvaraRadera
  5. Veldig søtt med perleblomster i koppen:)

    SvaraRadera
  6. Sötaste soffkudden:) Åh pärlhyacinter, så fint.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  7. Riktigt romantiska vårbilder tycker jag. Den ulliga kudden passar bra in i miljön med färg och allt. Ha en fin helg.Carita

    SvaraRadera
  8. Snödroppar är nog det ultimata vårtecknet! Trevlig helg/Monica

    SvaraRadera
  9. Snödroppar är bara för mysiga, pärlhyacinterna också. Snyggt och klart fokus du får med din kamera! :)
    /Kitty

    SvaraRadera
  10. Vackra vårblommor. Pärlhyacinter har jag också inne, men snödroppar saknar jag, får göra ett nytt försök att sätta ut lökar.
    Ha en fin helg!
    Marika

    SvaraRadera
  11. Så trevligt med after work! Nog måste du soffhänga med din fina misse! Det finns ju inget mysigare att mysa i soffan med en gosig katt bredvid sig.
    Härligt med vår inne ändå, grått väder här idag.
    Trevlig helg!
    Kram, Ann

    SvaraRadera
  12. Så underbara vårbilder både Snödroppar och Pärlhyacinter och vilken mysig kisse .Ha det gott/Margareta

    SvaraRadera
  13. Det är så det är, inne först sen ute men alla bakslag de blir man inte glad åt.Det går fort nu
    Ha en fin helg
    Kram Meta

    SvaraRadera
  14. Jag vill också ha en fluffig soffkudde som kan spinna! Mysigt! Har varit ute och röjt lite i trädgården idag. Under arbetet blev jag varm men nu sitter jag i soffan och fryser i hela kroppen. Då hade det varit gosigt med en katt☺
    Kram Milla

    SvaraRadera
  15. Ja, man får se de små tecknen! Även om de är inomhus...
    ha en fin vårväntan!
    Lena

    SvaraRadera
  16. Vad synd att min make är allergisk för såna där ludna soffkuddar, annars hade jag gärna haft en sån jag också:-)
    Söta vårblommor både ute och inne.
    Kram Titti

    SvaraRadera
  17. Kanske blir det en kruka pärlhyacinter snart de är så fina så där i en vacker bytta.
    Skön söndag på dig!

    SvaraRadera
  18. Härligt med vårtecken! Vi har inte sett några vårblommor ännu, men det kan bero på att vi är inomhus med influensa ;)

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad att du tar dig tid för en kommentar eller en hälsning! Tack!