fredag 25 mars 2016

Överblick över trädgården

Jag blickade ut över trädgården härom morgonen, från altandörren, då världen plötsligt hade blivit vit igen... Inte så vidare kul kanske, men snön var nog på tillfälligt besök, för idag är det så gott som snöfritt igen. 

Men så här grönt är det dock inte, men vi kan väl drömma oss tillbaka till sommaren som var, och snart kommer igen! 
Min fontänpil står nästan mitt i trädgården, på baksidan av huset. 

Om man ställer sig under den, så har man rätt bra överblick över trädgården, i alla fall den delen som är på baksidan av huset.


Alldeles bredvid pilen har vi vår uteplats. 

Om vi vänder oss motsols så har vi Päronrabatten.

Lilla rondellen med rosenhagtornet, ena grinden och altanen.

...och så andra sidan altantrappan med den andra grinden längst bort.  
Hundgårdsrabatten.

... och till slut min planteringshörna och lilla köksträdgård, precis bakom hundgården. 
Nu har vi en låång fredag framför oss! 
Hoppas ni har en skön påskhelg! 

12 kommentarer:

  1. Usch inte mer snö nu! Din trädgård sommartid är verkligen en DRÖM! Himmel så vacker och jag gillar din päronrabatt...
    Underbara bilder!
    Ha en skön långfredag.
    Kram från Titti

    SvaraRadera
  2. Åhhh vad fina bilder, gud vad jag längtar till sommar nu fast först vår. Glad Påsk! Kraaam Pia

    SvaraRadera
  3. Hoppas våren kommer med stora kliv nu.
    Fin påskhelg till er!
    Kram Kristina

    SvaraRadera
  4. Tänk att Visby ligger så långt norrut!? I onsdags när jag var på sjukan så kom det lite lätt snöblandat regn här hemma innan vi åkte - men det låg inte kvar på marken. Sen när kom ovanför Klintehamn så började det bli lite vitt och väl upp i stan så var det 10 cm - och det låg kvar när vi åkte hem framåt kvällen. Hemma var det dock ingen snö alls.....här var det fortfarande vår! *fniss*
    GLAD PÅSK
    Susie

    SvaraRadera
  5. Du har det så himla fint! Gillar päronrabatten, och den snygga stenlagda uteplatsen och hundgårdsrabatten, ja allt:) Vad är det för gul stor växt i hundgårdsrabatten? Snygg!
    Hoppas snön är helt borta nu.
    Önskar dig en fin påskhelg
    Kram Maria

    SvaraRadera
  6. Vilken mysig och fin trädgård du har! :)
    Ha en lång och skön fredag! ;)
    /Kitty

    SvaraRadera
  7. Trädgården är så fin! Och fontänpilen är majestätisk. En sån vill jag minsann också ha. En sak som blir rätt uppenbar när jag ser dina bilder - jag ska minsann ta och lägga sten runt mina rabatter. Det blir en sån fin helhet av det.
    Glad påsk!

    SvaraRadera
  8. Nu längtar man efter skir, ljusgrön grönska!
    Din trädgård ser underbar ut och snart blir den så där grön och fin igen!
    Ha det fint resten av påskhelgen!
    Kram, Ann

    SvaraRadera
  9. Flott piletre! Minner meg om barndomshagen...

    God påske!

    SvaraRadera
  10. Så fint, mysigt, frodigt och välskött!
    Glad påsk!
    /Anette

    SvaraRadera
  11. Härligt med så många fina rum.
    Kram Milla

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad att du tar dig tid för en kommentar eller en hälsning! Tack!