måndag 8 maj 2017

Det här med vädret

Alltså det här med vädret. Det kan man ju prata om i det oändliga. I lördags hade vi sommar (sol och varmt), i går hade vi vår (sol och kyliga vindar) och idag har vi haft vinter, för idag har det både haglat och snöat skall ni veta! Alla förfasade sig på jobbet, men jag tänkte att det är ju i alla fall nederbörd, så mig gör det inget! Nu kom det visserligen inte mer än 3 mm i min vattenmätare, det kunde gärna ha fått vara en nolla bakom trean, men vi kanske får en regnig höst, dvs i morgon? Ja, den som lever får se!

Harry den gode herrn, låg tydligen ute i kattgården mitt under det värsta snöovädret fick jag höra av dottern som varit hemma från skolan idag. För er som undrar så kan han gå in precis när han vill själv, men det hade han tydligen inte gjort! Nu ligger han i alla fall och gonar på en stol.  

Eller? Hann jag just ladda upp bilderna så kom han upp till mig vid datorn... Gulle ville väl ha sällskap 😺

4 kommentarer:

  1. Han är så söt och med den pälsen så klarar man sig ute i vilket väder som helst!
    KRAM
    Susie

    SvaraRadera
  2. Sötaste katten. Ja detta väder tar knäcken på en. Kraaam Pia

    SvaraRadera
  3. Himmel så söt katt du har! Ja vädret blir jag inte klok på och snart är väl våren över också, nåja i lördags var det skönt och soligt, alltid något :)
    Önskar dig en glad tisdag!
    Kram Titti

    SvaraRadera
  4. Aprilväder har man ju hört talas om, men inte majväder ... Snö borde vara förbjudet i maj!!!

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad att du tar dig tid för en kommentar eller en hälsning! Tack!