onsdag 18 juli 2018

Varmt...

Puh, är det legalt att klaga på värmen nu...? Jag klagade visst redan den 11 maj, när högsommarvärmen hade slagit till. Sen har det ju som bekant varit torrt och soligt hela tiden, men nu pratar vi ju 32 grader... i skuggan! Och tropiska nätter... Nej, det här är för varmt för mig, jag är svettig hela dagarna, och det är inte längre bara åldern jag kan skylla på... 😆 Visst är det väl skönt på kvällarna, men på nätterna går det inte att sova. Inte ens morgnarna är sköna nu... redan vid niotiden börjar det bli för varmt... Jag går mina dagliga morgonpromenader men sen eftersvettas jag i flera timmar... 

Som bekant hjälper den inte att klaga men det känns ju lite bättre efteråt ändå... 




Det här är min sista semesterdag för denna gång. I morgon börjar jag jobba, så det blir i alla fall mjukstart med kortvecka! Sen jobbar jag tre veckor för att sen ha en vecka ledigt till i augusti. 

Men det känns rätt okej att börja jobba, eftersom dagarna ändå är så här varma kan jag ju lika gärna vara på jobbet, och så kan man ju åka till en strand på kvällen istället! Har tagit några kvällsdopp nu i veckan, DET är skönt! Bilderna är från en av strandkvällarna, ute vid vackra Ekstakusten. Det var ljuvligt varmt i vattnet och vi ville inte gå upp! 

2 kommentarer:

  1. Vi har likadant här och jag orkar inte ens ta morgonpromenaden. Tur att vi har en pool att svalka oss i. Kram Pia

    SvaraRadera
  2. Det är alldeles för varmt nu! Idag hade vi 33 grader i skuggan, 38 på altanen i skuggan, 45 grader i växthuset osv. Man är helt slut när kvällen kommer!!
    Så efter maten gick jag - Santos - och la oss i sovrummet där det endast var 23 grader, annars har vi 27/28 inne. Men eftersom det fortfarande var 30 ute så tog jag nyss ett dopp i poolen, där det var svalt och skönt - "bara" 28 grader!
    Boken jag skrev om är ingen "spänningsbok", den är helt annorlunda än Stephen Kings vanliga alster. Mer en udda bok om kärlek.....
    KRAM/Susie

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad att du tar dig tid för en kommentar eller en hälsning! Tack!