onsdag 25 juli 2018

Warfsholm

Vill tipsa om ännu ett mysigt ställe, detta ligger i Klintehamn, ca 3 mil söder om Visby, där man både kan äta, fika och underhållas. Det ligger i vacker omgivning med vatten nästan runt omkring.  

Huvudbyggnaden består av ett vackert hus från förra sekelskiftet, och här har nog varit pensionatsverksamhet i  alla år. Själv har jag inte varit här sedan ett julbord för mer än 12 år sen, men nu är det nya ägare som har renoverat fint och jag var sugen på att kolla hur det ser ut nu. 

På samma gård ligger även ett litet strandcafé med försäljning av inredning. 

Bakom huvudbyggnaden finns en stor altan där man kan sitta och fika eller äta. 



Vatten åt  tre håll från altanen! 
Vacker miljö inomhus! 

De nya ägarna har renoverat i gammal stil, så smakfullt till och med på toaletten! 

Alldeles bredvid ligger också en strand där man kan bada. 

Baksidan av strandcafét 

Som hade ett handfat som jag blev inspirerad av, ett sådan skulle jag vilja ha! Den var dock inte till salu för den var i bruk, men det skulle man väl kunna få till om man hittar en passande möbel! 


Hit kommer åker jag gärna igen, gärna lite tätare än vart tolfte år... 

2 kommentarer:

  1. När jag kommer till Gotland nästa gång har jag många ställen att besöka och nu ännu ett!

    Varma kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
  2. Vilket fint och mysigt ställe! Snyggt renoverat också, plus för det.
    Kram Kristina

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad att du tar dig tid för en kommentar eller en hälsning! Tack!