måndag 13 juli 2020

Sovrumstapet före- och efter

Sommarvärmen tog en liten paus nu den sista veckan, och jag ville ha nåt att göra. Inte för avancerat, för om värmen kom tillbaka ville jag inte vara uppbunden vid något stort inneprojekt. Men en fondvägg kan man ju hinna med, och den här fondväggen i sovrummet har jag länge tänkt att byta ut. Inte riktigt min still med denna tapet som skall föreställa något slags böljande plåt (?). 
före

Egentligen har jag hittat en favorit tidigare, Ava grå från Sandbergs. Men de övriga väggarna har en blågrå färg som jag tycker om, så helst ville jag hitta en tapet som passade med den, så slapp jag måla om de väggarna. Men Ava grå passade tyvärr inte, och jag har inte riktigt hittat nån annan heller som klickat så där just till det här rummet. Men plötsligt händer det ju säger de, och nu har Ava kommit ut i några nya färgställningar, varav en passade som handen i handsken! Ava indigoblå. Så den fick det bli! 
efter
Så mycket mer jag, än "plåten"!
Jag skall nog ha mitt överkast ett tag till, ville bara prova om det skulle passa med en lite gammelrosa färg, som tar upp det varma i tapeten. Och det gjorde det väl egentligen. Sen kanske inte prydnadskuddarna passar "hundra", får se vad jag hittar på där så småningom. 
Knoppbrädan som jag köpte tidigare i våras, på Butik Landa i Klintehamn. 



En förebild till
efter
Så nöjd! Nu blir jag liksom glad när jag går in i sovrummet! Som pricken över i:et satte jag även upp en gammal lampa i taket, som jag fyndat nu i helgen. 

Tyvärr blir det inga sovmorgnar i mitt "nya" sovrum den här veckan, för nu är mina fyra semesterveckor slut... Men sommaren är som tur är inte slut. Jag har dessutom en veckas ledigt i augusti igen, så mig är det inte synd om!  

7 kommentarer:

  1. Så snygg tapet. Blev verkligen jättefint i ditt sovrum.
    Hoppas du får en fortsatt fin vecka.
    Kram Tummelisa

    SvaraRadera
  2. Så viktigt att man hittar rätt, och det har du! Att kunna sätta sin egen prägel på sitt boende, att knyta ihop ett rum i harmoni är själaskönt. Snygg taklampa också.

    Må gott fastän jobbvardagen börjat igen.
    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
  3. Blev jättesnyggt! Den tapeten var precis i min smak :) Den andra, hm, skulle passa om man vill ha lite industrikänsla kanske.

    Ha det bra trots att semestern är slut. Men du har ju en vecka i augusti att se fram emot. Och sommaren är ju inte slut.

    Kram Anita

    SvaraRadera
  4. Så makalöst fint det blev, Gunilla. Båda tummarna upp från mig!
    Och den där knoppbrädan hade jag också köpt, om jag hade hittat den.
    Kram!

    SvaraRadera
  5. Det blev jättefint. Man måste ju känna sig hemma i sitt eget sovrum. Tänk att det finns så många sorters tapeter. Tom. plåtliknande. Kraaam Pia

    SvaraRadera
  6. Så fint det blev. Viktigt att man trivs i sitt sovrum.
    Jag gillar tapeter, men det är ovanligt här i Wales, mer bara målade väggar.
    Ha det bra!

    SvaraRadera
  7. En av mina favorittapeter, så snyggt det blev!
    Såg hos Anita att ni har problem med att din blogg laddar långsamt (och märker att kommentarsfältet lever sitt eget liv genom att plötsligt strunta i att man redan börjat skriva). Det jag kan se är att sidan tar tid på sig att ladda btikon.se (som dessutom stoppas av mitt virusprogram) och sedan tar det tid att ansluta till www.linkwithin.com som står längst ned på sidan. Jag vet inte vad det är, men du vet kanske om det är något du måste ha?

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad att du tar dig tid för en kommentar eller en hälsning! Tack!