måndag 6 juli 2020

En pion till

Förutom de fem pionerna jag tog med mig hit, så fanns det en redan i trädgården. Nu har jag fått se den blomma. Jag vet inte vad den heter men det är en enkel vit sort. Kanske inte min favoritpion, jag är ju mer förtjust i de där fluffiga bollarna... Men en  pion är ju alltid en pion! Sen kanske att den byts ut mot något annat på sikt, när jag fyllt ut hela trädgården med rabatter och inte har nån mer plats. För jag har bestämt mig att jag skall vara stenhård och bara behålla sånt som jag verkligen vill ha.  Men där är vi inte ännu! 


2 kommentarer:

  1. Jag tycker den är jättefin. Ser nästan ut som en jättestor anemon. Kraaam Pia

    SvaraRadera
  2. Man ska odla det man gillar men på ett sätt är jag tacksam för en stor tomt. Jag är dålig på att välja bort. Jag gillar också pioner och har både fyllda och enkla. Din skulle kunna vara 'Jan van Leeuwen' som är en båda vacker och frisk luktpion.

    Ha det gott! Carina

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad att du tar dig tid för en kommentar eller en hälsning! Tack!