tisdag 29 juni 2021

Underbart är kort

Så var pionerna utblommade... Oj, vad snabbt det gick i år. Det kan ju inte bara bero på att jag bara har fem stycken och inte 23, som jag hade förut - och som förstås förlänger säsongen rejält... men nej, det berodde med all säkerhet på värmen. Jag riktigt såg hur de stora fluffiga bollarna kämpade, men inte orkade... Precis som en annan...   

Coral Charm som utslagen. 


...och på väg att vissna, då ändrar den färg! Bedagad Charm.... Läcker i alla sina stadier! 


Synd jag inte plockade in några i en bukett, de hade baske mig hållit längre än vad de gjorde ute på plantan... men tur jag hann fota lite ändå, så man kan njuta av dem på bild.

Men underbart är kort! Alldeles för kort...

5 kommentarer:

  1. Draga mea,
    Cu adevarat minunat! Imi plac mult bujorii.
    O zi frumoasa!
    Mia

    SvaraRadera
  2. Bedårande vackra. Ja, underbart är kort. Suck!

    Ha en fin dag.
    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
  3. Jättefina. Ja plockade in några för jag såg hur knopp blev till blomma över en dag. Kraaam Pia

    SvaraRadera
  4. du ska vara glad - du fick ju se dom och kunde ta några bilder när dom var som vackrast! själv missade jag nästan all blomning på mina. Trist, men det är ju sånt väder den här sommaren..... <<<<<
    KRAM/Susie

    SvaraRadera
  5. Mycket underbart och mycket kort!
    Trevlig fredag!

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad att du tar dig tid för en kommentar eller en hälsning! Tack!