fredag 2 juli 2021

Rosas och rosens dag

Rosens dag och då vill jag ha ett inlägg om mina rosor. Jag har ju inte så många så det blir ett kort inlägg... 😏

Köpte i alla fall två austinrosor i höstas. En klätterros, The Generous Gardener och den har visat sig vara väldigt generös redan, den är full med blommor, och den doftar fantastiskt! Hittills håller den alltså vad den lovar! 

Sen den något mindre rosen Olivia Rose Austin. Söta rosor med en mild doft. Också många blommor för att vara första året, om än lite mer blygsam än sin kompis. 

Sen har jag ju de två rosorna som redan fanns här när jag flyttade hit, en röd, som jag visst tog lite för lite med sekatören i våras, för den är uppe vid fönstret nu... 
Och så en gul. Har ingen aning om vad dessa två heter.
Och troligtvis kommer de här två att bli utbytta vad det lider. När jag får ändan ur vagnen och ändrar om helt och hållet här på framsidan. Någon gång när det är grävbart och lusten faller på. När det blir står skrivet i stjärnorna... 😚 Grävbart är det inte nu i alla fall, trots ett litet regn igår, då vi fick 10 mm. Ändå det! Men nu är det sol och varmt så man förgås igen... puh...

4 kommentarer:

  1. Så bra att The Generous Gardener är generös i sin blomning. Och dessutom doftar gott. Hm, en gul och en röd ros bredvid varandra ... inte en kombination jag skulle valt. Jag kan nog säga att jag föredrar rosa rosor. Men ... en ros är ju alltid en ros ... och alla är vackra på sitt sätt.

    Kram och fin helg till dig Gunilla!

    SvaraRadera
  2. Rosor alltid rosor och alltid vackra! I alla dess former och färger! Ihop!
    Varm kram från Titti

    SvaraRadera
  3. Härligt med rosor och du har ju flera stycken.
    Skön söndag!

    SvaraRadera
  4. Det låter som en bra ros 'The Generous...', ibland upplever jag Austinrosorna som svåra. Blommorna var också fina.

    Kram, Carina

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad att du tar dig tid för en kommentar eller en hälsning! Tack!