söndag 29 augusti 2021

Två resor, och en lång resa...

Senaste året har ju inte blivit så mycket resande för folk överhuvudtaget, och jag som sällan reser normalt, har ju - om möjligt - rest ännu mindre... ;) Men i förra veckan, var jag faktiskt över på fastlandet hela två gånger! 
Och varför nu det då kan man undra, två gånger på samma vecka?! 

Myzan

Ni som följt min blogg vet att jag länge försökt få till det här med kattungar... Jag har ju haft fem kullar, men det är liksom tjugo år sen... och nu har jag i snart 10 år haft som "målsättning" att få till det igen, ja faktiskt sen jag skaffade Myzan för snart 10 år sen. Provade ju med en hane ett par gånger... 

Harry

Men det gick ju inget vidare att få till någon kull med henne, och sen skaffade jag Harry... gick inget vidare med honom i avel heller... 

Elsa

Sen skaffade jag Elsa och det är ju nu snart tre år sen! När hon blev könsmogen fick Harry prova några gånger, men det blev aldrig något så till slut fick han bli kastrat han med. Tog kontakt med Elsas uppfödare, och vi bestämde att Elsa och hennes hane skulle få träffas. Och nu äntligen löpte hon samtidigt som det passade ihop med hankattsägaren och med gotlandsbåten. Ja, faktiskt fick jag avstå i våras för det var helt fullt på båten kring påsk, precis när hon löpte! Så kan det gå när man bor på en ö, och löpet kommer ju liksom inte ett exakt datum så det går ju inte att planera in en resa innan.

Clintan, den stilige hanen...!

Så i förra veckan var jag alltså över vattnet, ena dagen för att lämna henne vid hanen,  och fem dagar senare för att hämta henne. Och nu håller jag tummarna... Kanske att den här långa resan mot kattungar går mot sitt slut... Men tar det inte nu, då är det väl helt enkelt inte meningen att jag skall ha några kattungar igen...😏

5 kommentarer:

  1. Håller tummar och tår att det går!! Så kul det skulle vara att du får din önskan uppfylld. Kattungar! Finns det nåt ljuvligare? Jo, valpar, de ligger inte långt efter de heller. Hoppas!

    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
  2. Spännande... Håller tummarna för en kull med små ljuvliga kattungar! Kram, Carina

    SvaraRadera
  3. Jo men det är det visst. Nu smäller det. Kraaaam Pia

    SvaraRadera
  4. Wow - det låter jättespännande! Jag har ju haft katt tidigare och skulle gärna ha katt igen nu när vi inte längre orkar med att ha hund (hemskt, men man måste ju tänkta på hunden först och främst). Men tyvärr bor vi ju otroligt nära vägen som går mellan Eksta och Levide, så det är inte heller att tänka på. Vi är båda jätteledsna, för vi älskar djur.....
    KRAM och hoppas det har "tagit"/Susie

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad att du tar dig tid för en kommentar eller en hälsning! Tack!