torsdag 13 januari 2022

Ut, sa Knut!

När julsakerna åker ut, så blir det alltid så tomt! Mysigheten försvinner... Vad göra, hur kunde jag tycka att jag hade det mysigt i höstas liksom? Jag brukar åka och inhandla några nya krukväxter, det brukar stilla den värsta tomheten som uppstår. Men i år får det vänta, jag har tre "huliganer" här hemma, så det är liksom ingen idé att inhandla nåt nytt innan de har flyttat. 

Freddie och Flisa

Flora

Och det är nära nu.. Alla tre är tingade, och flyttar nu inom en vecka. Inte alla på samma dag som tur är, nej det blir för jobbigt, för både Elsa och mig! Det kommer att bli så tomt här hemma, men de kommer till bra hem så det känns bra! 

En bukett blommor fick det bli i alla fall! 

4 kommentarer:

  1. Så otroligt söta dom är. Och så lika. I varje fall för mig som ser dom så här på bild. Jag förstår att det måste vara svårt att skiljas från dom men så skönt att du vet att dom kommer till bra hem. Och buketten är vacker.

    Kram Anita

    SvaraRadera
  2. Smältande söta de där 3 och det är nästan så jag förtränger astman och tänker - skaffa katt. Mitt favoritdjur.

    Det blir lite tomt känner även jag - det är nog den där mysiga känslan av att tända ljus i mörkret och väntan på jul som försvinner. Men det känns också skönt att plocka fram andra saker - vårliga saker, ljusa saker...

    Ha det gott! Carina

    SvaraRadera
  3. Vilka sötnosar och jag förstår att saknade blir svår - även om du vet att de får det bästa i sina nya familjer!
    Blommor kan förgylla vilken sur dag som helst :)
    Kram från en trött Titti

    SvaraRadera
  4. Så gulliga!
    Skönt när julen är ute, men också en saknad, tycker jag.
    Ha det bra!

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad att du tar dig tid för en kommentar eller en hälsning! Tack!