fredag 28 januari 2022

Runda och goa och feta

Snart dags för årets godaste bulle, näst efter lussebulle förstås. Den 3 mars är det fettisdagen i år, ovanligt sent alltså. En hel månad dit, och jag har förstås tjuvstartat, vem kan vänta liksom? När lussebullarna är slut i frysen, då finns ju bara en sak att göra!?! 

I år gjorde jag ett helt vanligt vetebrödsrecept, förutom att jag la till 2 stycken ägg (som skall göra degen luftigare), samt att jag bakade ut degen direkt efter knådning och sedan fick de jäsa i två timmar. Istället för en jäsning alltså. Blev inspirerad av Camilla Hamid, och hennes recept på semlor hittas här.

Mmm!

4 kommentarer:

  1. Mums! jag anade att det var semlor på rubriken. Får se när det blir någon sådan här. Kraaam Pia

    SvaraRadera
  2. Ser gott ut!
    Jag har redan fuskat och ätit en semla och det lär nog bli fler innan 3 mars. Älskar semlor!
    Trevlig helg!

    SvaraRadera
  3. Ja jösses så gott!!! Livets goda du vet :)
    Kram från Titti

    SvaraRadera
  4. Såg väldigt gott ut, men jag ska nog inte äta sånt. Det är inget som är för mig.....
    KRAM/Susie

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad att du tar dig tid för en kommentar eller en hälsning! Tack!