fredag 28 oktober 2022

Samma lika

Den här fåtöljen från Ikea har jag haft i många år. Inte märkvärdig på nåt sätt, men den är skön att sitta i, helt okej. Kanske att jag skulle vilja ha en annan, lite roligare fåtölj någon gång, och gärna två stycken likadana. Men det har liksom aldrig blivit av, och som sagt, den är ju skön! 

För några veckor sen slöscrollade jag på en säljsida på Facebook, och i flödet fanns det plötsligt en likadan stol som jag redan har, till ett riktigt bra pris. Jag hann knappt reagera själv så hade jag skrivit en kommentar om att jag ville köpa den. Sen var det för sent att ångra sig, så nu har jag plötsligt två av samma slags stol. 

Det är ingen som har märkt  det, att det kommit något nytt till rummet, varken barnen eller någon annan som varit här. Ja, det är knappt jag själv tänker på det, eftersom det ju är samma lika som förut, bara en till. Men så här uppifrån kan man ju se dem på samma gång, som bildbevis på att det finns två... ;) 

Ja, det här kanske inte var vare sig intressant eller roligt, men det var vad som bjöds här idag.... Nu är det i all fall snart helg, och med det en helgbukett på bordet. 

6 kommentarer:

  1. Personligen, så gillar jag sånt här "vardagstrams" mest, eftersom det är vad som händer hos de flesta. Så roligt att du fick tag på en till likadan och fint blev det. Ha en go helg. Mvh Disa/Tinni

    SvaraRadera
  2. Jättesnygga fåtöljer - speciellt när dom är dekorerade med en katt! Vilken tur du hade som hittade en till...
    KRAM-Susie

    SvaraRadera
  3. Ja men det var väl toppen att hitta en till! Tycker de är fina och de är sköna att sitta i kunde det väl inte vara bättre. Så lustigt att ingen sett att du nu har två :)

    Kram Ulrika

    SvaraRadera
  4. Fint och enhetligt med två av samma. Tänk att ingen märkt att det finns en til i rummet. Ha en fin helg. Kraaam Pia

    SvaraRadera
  5. Jag har också den stolen och den är sååå skön att sitta i! Snyggt och mysigt i ditt vardagsrum, gillar färgerna du har där...
    Lördag igen och helgen rullar på. I kväll blir det "Så mycket bättre" och en stor skål popcorn - härligt!
    Kram från Titti

    SvaraRadera
  6. Precis det jag gillar med second hand, blocket o liknande att hitta komplement till det man redan har som inte finns kvar i sortimentet där man en gång köpte det. Återvinning is great

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad att du tar dig tid för en kommentar eller en hälsning! Tack!