måndag 3 oktober 2022

Rensa och röja


Helgen blev både vila och återhämtning, samt att jag fick saker gjorda. Jag gillar det, jag mår bra när jag har saker att ta tag i, något slags projekt. När man kan summera sin tid, tänka att det här, det har jag "fått ifrån mig." 


Men först återhämtningen. I lördags var det underbart väder. Efter sovmorgon gick jag min morgonpromenad.

 Det börjar bli så vackra färger i naturen nu! Älskar oktober! 

Sen köpa med sig fralla på hemvägen, och långfrukost med tidningen, bästa med lediga dagar! Har ännu en liten bukett kvar av ett hopplock av mina födelsedagsblommor att njuta av på köksbordet. 



Sen blev det en massa fix i trädgården, både på framsidan och baksidan. Rensade ogräs, klippte gräset (jo, fick faktiskt igång klipparen, den som var stendöd sist!?), kantskar rabatterna. Tömde några sommarkrukor. 

Söndagen hann jag med min promenad innan det blev sämre väder. Eller sämre och sämre, när man skall rensa inomhus, är ju regn ett alldeles ypperligt väder! Jag fick nämligen för mig att jag skulle rensa mitt förråd, och det kändes riktigt bra när jag var klar. Det blev några påsar till Röda korset och återvinningen.

Nu tog jag ingen bild på mitt förråd, för det är inte så vackert vare sig det är städat eller inte, men ni får tro på mitt ord... ;) Däremot kan ni få se mitt linneskåp, som känns riktigt luftigt efter att jag rensade det förra helgen. Även då blev det ett par kassar som rensades bort. För inte behöver man ha 15 stycken badlakan, eller 13 stycken påslakan, när man är två i hushållet? Nej, tänkte väl det. 

5 kommentarer:

  1. Jag ler när jag läser om ditt rensade linneskåp. Har precis som du gjort mig av med överskottet och nu har jag mer plats än någonsin! Så skönt. Likaså har jag rensat köksskåpen rejält. Bara sånt jag använder fick stanna. Nåja, nästan. Några grejor går det ju inte att skicka iväg.
    Ha det fortsatt skönt i lugna oktober! (Som jag inte alls har nåt emot. Bara det att november är ett steg närmare advent!).
    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
  2. Fina höstbilder!!! Ja, oktoberfärgerna är verkligen underbara! Att rensa är alltid skönt - som en lättnad och befrielse. Man behöver ju inte så mycket saker egentligen - men natur, blommor och kärlek, det behöver man i överflöd!

    SvaraRadera
  3. Riktigt härligt! Skön höstpromenad, färska frallor och god frukost med tidning. Och så känslan av att ha gjort nytta och känna sig nöjd med sig själv!
    Tycker du verkar haft en fantastiskt bra dag och det var roligt att få hänga med lite!

    Kram Anita

    SvaraRadera
  4. Jag bara väntar på en regnig dag så jag får ta tag i mina garderober för där råder det stök! Som vanligt så underbara biler du bjuder på...
    Kramis från Titti

    SvaraRadera
  5. Å.. jag kan känna den härliga efterkänslan breda ut sig. Jag får njuta av din för jag är inte i närheten av att ha rensat upp ännu.

    Ha det gott! Carina

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad att du tar dig tid för en kommentar eller en hälsning! Tack!