måndag 28 augusti 2023

Tofta Beach house

I lördagskväll skulle min ena syster få sin födelsedagspresent, nämligen att bli bjuden på restaurang av oss andra två. Vi började med bubbel hemma hos "oss", dvs hos mig och storsyrran, där jag ju bor nu. 
 
Gnisvärd ligger i Tofta socken, och vad passade bättre att gå till en restaurang i närområdet, nu när jag ändå bor här, och vi tre därför är samlade. Det finns faktiskt några att välja på, och den här gången blev det Tofta Beach House. Jag hade inte varit där förut, men hade hört att det var bra.

Det är en rätt så ny restaurang, den öppnade 2021, och ligger nästan precis vid strandkanten. När den skulle till och byggas var det förstås rätt så mycket skriverier om det verkligen var okej med en restaurang så nära vattnet, men de fick ju bygglov i alla fall. 

Jag tycker ändå att den är lite diskret i sin utformning. 

Inuti är det rymligare än man tror, och inredningen är modern. 

Havsutsikt! 



Och maten måste jag säga, var fantastiskt god! 

Augustikvällarna blir mörka rätt så fort, men på grund av mulet väder fick vi ingen solnedgång, kan tänka att det annars är väldigt fint! 

När vi var mätta och belåtna, gick vi strandkanten hem i mörkret, det tog bara ca en kvart så var vi hemma. 

3 kommentarer:

  1. Åhh så mysigt och fin present. Kraaam Pia

    SvaraRadera
  2. Såg verkligen både gott och mysigt ut!
    KRAM-Susie

    SvaraRadera
  3. Vad härligt det ser ut. Påminner mig mycket om strandrestaurangerna i södra Spanien.
    Ha det bra!

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad att du tar dig tid för en kommentar eller en hälsning! Tack!