söndag 6 augusti 2023

En stor dag

En stor dag, ja det är det, när ens yngsta barn fyller 20 år. Ingen tonåring i familjen längre...  
Morgonpaketen gick i rosa. 
Efter paketöppning blev det mysfrukost med nybakade scones på altanen. 
Efter rätt så mycket regn ett tag (vi fick bland annat hela 30 mm häromdan!) så var det fint väder igår. Så även fikakalaset på eftermiddagen kunde genomföras utomhus. 

Hon fick många fina presenter, och även blommor, och det gör ju lilla mamma glad också ;) 

Dem skall jag njuta av nu, även om det kommer att bli lite kaos här hemma nu närmaste veckan. Jag har just påbörjat min andra semesterperiod, och nu är det "jobbsemester" som gäller. Skall igång med renoveringen av nedre botten, vilket betyder att jag har att göra nu. Allt på nedre botten skall upp på övervåningen eller bort på något sätt. Sen skall det målas tak och golvlister, som förhoppningsvis levereras nu i början av veckan. Puh det här blir ingen hängmattesemester. Som tur är har jag ändå ingen hängmatta.

2 kommentarer:

  1. Grattis till mamman också som har så stora döttrar nu! Vilket kalas! I rosa också, såg ju kissarnas rosetter på Insta! Nog undrar man vart tiden tar vägen. Men samtidigt skönt att de är vuxna och har hela livet framför sig.
    Kul med renovering, trots kaos som blir. Men i slutändan är det ändå värt allt slit.
    Lycka till.
    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
  2. Grattis till 20-ringen!
    Något speciellt när den yngsta fyller 20.
    Gott och äta och fina blommor.
    Ha det bra!

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad att du tar dig tid för en kommentar eller en hälsning! Tack!