onsdag 20 september 2023

Pauser i arbetet

Det blev visst dåligt uppdatering här, och då är jag ändå varit ledig i en vecka. Tar mig helt enkelt inte tid att sätta mig vid datorn, har fullt upp med städning, upplockning, tapetsering... Återställande att mitt hem helt enkelt.  
Som tur är bjuds det på pauser från byggdammet. Dop är ju en väldigt trevlig anledning till paus! Det fjärde lilla barnbarnet (alltså inte mina, utan mina systrars barnbarn, det trillar ner en sån lite då och då... ♥) skulle döpas, och den här gången blev det i Västerhejde kyrka. Den är fin, både utanpå...
... och inuti. 
Fina namn, det ena andas kärlek och det andra är ett släktnamn, från min pappa! 
Presentbord. Jag hade i vanlig ordning gett ett träd. Tycker det är en fin dopgåva, och kan jag bidra till att ett träd planteras så gör jag det så gärna. 

I måndags var det dags för en paus till, då var det min tur att bli firad, fick den här härliga buketten av dottern.
Hon vet vad mamma gillar för färger! 

Dessutom fick jag en bukett tulpaner, det har jag aldrig fått på min födelsedag förut!! Tulpaner i september, tiden är ur led!? Svenskodlade dessutom. 

Nej, åter till kartongerna, skall iväg med en massa tomkartonger till återvinningen nu. Ledig idag med, och då har jag varit ledig i en vecka, men i morgon går jag åter till jobbet. Allt är inte klart, men jag har fått mycket gjort den här veckan i alla fall!  

3 kommentarer:

  1. Förstår att det är mycket nu, inte så konstigt. Men vilka fina pauser du fick. Tårtorna med namnen på var ju så söta.
    Och vilken fin sensommar/höst -bukett. Grattis i efterskott får jag säga. Tulpaner i september var verkligen udda. Men varför inte.

    Kram Anita

    SvaraRadera
  2. Grattis till ännu ett år! Så vackra buketter du fått. Och tulpaner... nu? Otroligt. Härligt med "riktigt" dop i kyrkan, tycker de börjar försvinna mer och mer för att ersättas med namngivningsceremonier. Jag tycker om kyrkor och dess ritualer. Sån är jag. Men vilket presentbord! Håller med dig om att träd är en fin gåva, har själv gett barnbarnen träd som nu ger frukt i deras trädgård.

    Lycka till med tapetsering och målning. Ska bli roligt att se vilken/vilka tapeter du valt.
    Kramar från Eva-Mari och Iris... som tackar för uppmärksamheten.

    SvaraRadera
  3. Ja, med renovering har man inte mycket tid över.
    Roligt att komma på dop, speciellt till barnbarnen.
    Verkar som du fyllt år, grattis i efterksott!

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad att du tar dig tid för en kommentar eller en hälsning! Tack!