måndag 11 september 2023

Tapetsering

Nu är det dags för mig att åka hem. Sötebrödsdagarna i Gnisvärd är slut, och jag behöver kavla upp ärmarna och ta tag i mitt hem. Renoveringen är visserligen inte helt klar, firman kommer att hålla på ett par dagar till i den här veckan, men nu det är beboeligt och jag vill hem och ta tag i det som jag skall göra. Jag skall tapetsera kök och hall, samt så är det lite målning här och var. Dessutom behöver det förstås städas… Kan tänka att det är dammigt överallt, in i skåp och upp på övervåningen… Byggdamm har en tendens att smyga sig in överallt. Sen skall allting som jag bar upp på övervåningen för en månad sen, bäras ned igen, så det finns att göra. 

Medan jag bodde vid syrran har jag tapetserat hennes vardagsrum. Här en före-bild när jag precis har börjat. Det är ett stort rum, och med vita väggar kändes det lite kalt och omysigt. 

efter

Tapeten Alicia från Boråstapeter gjorde det mycket mysigare! Den går både i guld och silver, vilket gör att den går bra mot både den gråa soffan och trägolvet och skänken. 





Jag tapetserade hennes sovrum med, för några år sen, kom på att jag aldrig visade slutresultatet. Här en förebild. 

Efter

Urläckra Eldblomman från Svenskt Tenn. 



Här får ni även en liten kik från hennes fina badrum. Här finns ingen före-bild, men här fanns tidigare en bastu och en dusch i orangea färger, så det får ni bara föreställa er ;) 

6 kommentarer:

  1. Snygg tapet i för mig rätt färger, hihi! Då har du betalt för ditt och missarnas uppehälle med kroppsarbete då. En win-win vistelse. Skönt ändå att få flytta hem även om du har mycket att ta itu med. Men bara roliga saker. Jag kollar så smått efter kökstapet för vem vill ha vita väggar i köket?

    Ha det så roligt.
    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
  2. Jättefint. Lite mönstrat piffar upp. Vad händig du är. Lycka till med städningen och annat hemma hos dig. Kraam Pia

    SvaraRadera
  3. Super snygga tapeter. Byggdamm är ett gissel men när det är bortstädat infinner sig en härlig känsla. Ha en fin dag Åse

    SvaraRadera
  4. Tjusigt badrum hos syrran med kristalllampa och allt! Och vad duktig du är som kan både måla och tapetsera!!
    Nu ser man verkligen fram mot hur det blev hemma hos dig...
    KRAM-Susie

    SvaraRadera
  5. Men du är ju bara helt makalös! Du vet ju hur mycket jag gillar att läsa om dina renoveringar och nu har du tapetserat hos din syster också :) Tapeten är urläcker liksom den från Svenskt Tenn. Och badrummet ... med kristallkrona och allt.
    Ser med spänning fram mot att få följa fortsättningen hos dig.

    Tack för kommentaren hos mig förresten. Jag anade att det var du men det var bra att du skrev Rosor och ruiner för helt säker var jag ju inte. Wordpress har ändrat sättet att kommentera på vissa bloggar, bland annat min. Jag antar att du kommenterade via ditt Facebook-konto? Annars kan du bara göra så att när texten "Logga in för att lämna ett svar" dyker upp så trycker du bara på "kuvertet" längst till höger. Då kan du fylla i mail, namn och din bloggadress som vanligt. Det är väldigt förvirrande i och med att dom skrivit att man måste logga in men det måste man alltså inte utan kan göra precis som förut.

    Nu önskar jag en fortsatt fin vecka och lycka till med den fortsatta renoveringen!

    Kram Anita

    SvaraRadera
  6. Oj, vad du håller igång!
    Inte bara hemma hos dig, utan du hjälper familjen också och fint blev det.
    Ha det bra!

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad att du tar dig tid för en kommentar eller en hälsning! Tack!