söndag 5 november 2023

Bildsvep över höstlovet

Nej, jag har inte varit höstlovsledig. Men det skulle man nästan kunna tro, när jag nu går igenom bilderna jag tagit den senaste veckan. Mycket fika har det blivit. Det började förra söndagen, tillsammans med bland andra min svägerska, med en fika på Linds.  
I onsdags var jag ju faktiskt ledig, och jag blev så glad när jag fick med mig yngsta dottern på en tur ut på landet. Vi, eller jag mest då, var tvungen att hålla mig sysselsatt. Äldsta dottern flög till Australien i onsdags. Och hönsmamman med kontrollbehov tycker det är så jobbigt och oroligt... I alla fall, på hemvägen blev det en fika på Berså. 
Det blev varsin vaniljbulle....mums! 

På fredag, när det hade börjat skymma, var det dags att åka en runda till de olika kyrkogårdarna vi har våra nära och kära vid. Visserligen låg regnet lite i luften, men ändå var det en fin stund. Det är ju så vackert med alla ljusen!  

På lördagsmorgonen möttes jag av färska scones när jag kom hem från promenaden. 


Älskar naturen om hösten! 


Veckan avslutades med en fika, återigen på Linds. Nej, nu får det nog vara slutfikat för ett tag... eller nej förresten, jag lovar inget! 

2 kommentarer:

  1. Det låter som en väldigt härlig vecka med fina fikastunder. Och vilka vackra höstbilder du bjuder på. Många löv kvar hos dig ännu.
    Hoppas nu att du får en fin vecka ... och kanske smyger det sig ändå in någon fin fikastund ytterligare i höstmörkret.

    Kram Anita

    SvaraRadera
  2. Fika och höst hör liksom ihop! Njut nu på och ha en mysig söndag...
    Varm kram från Öland & Titti

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad att du tar dig tid för en kommentar eller en hälsning! Tack!