onsdag 29 november 2023

Vitt är vackert

Man vet aldrig hur länge den här vita vintern varar, så bäst att fota medan tid finns! 
För tänk vad vitt är vackert! Snötyngda träd, och sol. Svår kombo att slå... 


Även hemma i min täppa är det tjockt med snö. Idag har jag varit ledig, och förstås haft en del att stå i, det blir så när man bara är ledig en vardag varannan vecka. Idag hade jag bland annat bokat tvättid i tvättstugan. Jag fick ta fram snöskyffeln och skotta fram en gång dit, det är det låga huset längst bak i bild.   



Sen skottade jag lite på altanen också, katterna gillar definitivt inte att pulsa omkring i snö... 

Det tråkiga är att om Anders braskar i morgon, så vet vi ju vad som väntar, en jul som slaskar. Och det är lite trist, för det här är verkligen julväder! 
 

3 kommentarer:

  1. Tänk att ni har mer snö än vi! I alla fall mitt i stan där jag bor. Döttrarna har alltid mer. Vinter ska ju vara vinter och då innefattar det snö. Och nog är det vackert så man blir lycklig!
    Såklart din tomte ska få komma fram i ljuset, den stackars fula turkosa också tycker jag.
    Ha det gott i allt det vita.
    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
  2. Ja här braskar Anders även om det är mulet och snöfall och bara ett fåtal minusgrader så risken att julafton slaskar är stor.
    Så vackert det är hos dig. Vit snö, blå himmel och sol är en vacker kombination. Vilken mysig tvättstuga du har. Så katterna gilla inte snö. Lucy älskar snö men inte om den blir för djup, då försvinner hon :)
    Nu får vi se fram mot en första advent i snö!

    Kram Anita

    SvaraRadera
  3. Fina vinterbilder.
    Så mycket snö har inte jag, fast vitt är det.
    Ha det bra!

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad att du tar dig tid för en kommentar eller en hälsning! Tack!