söndag 19 november 2023

Löven faller, och vi med dem

Nu är löven borta från många träd, här min aronia med bara bären kvar. 

Den japanska lönnen har släppt sina första löv här hos mig. 
På marken är det fullt av löv! Och  nämen, vad där det där för något, en hund?! 
Nej, jag har inte skaffat hund, det är bara den här helgen som vi är hundvakter, dottern och jag. Hennes pappa är iväg utomlands och då tyckte hon att vi skulle ha Lava hos oss, och ja, det kunde väl vara trevligt att ha en kompis på promenaderna, det var ju ett tag sedan. Katterna var kanske inte riktigt lika roade, de har ju varit hundvana tidigare och ju faktiskt bott ihop med Lava förut, men de verkade de ha glömt bort. 

Hon hamnade visst i soffan med... ;) 
Den första frosten har också hälsat på, och pyttelite snö virvlade ner, men det var straxt borta igen.  
Önskar er en trevlig vecka! 

5 kommentarer:

  1. Åhh så mysigt att vara hundvakt! Ja nu är det inte mycket löv kvar, man kan inte direkt kalla november vacker, men men...dina bilder är i alla fall väldigt vackra!
    Kram från Titti

    SvaraRadera
  2. Tänk att ha en hund i huset och att kissarna accepterar henne! Visserligen är de uppväxta tillsammans men ändå. De träffas ju inte så ofta. Här finns inte en chans att Iris skulle tolerera en hund, inte ens snälla gamla Sibbe Hund som är den som oftast kommer på besök. Då bor hon under sängen och kommer fram ytterst förnärmad när han åkt hem. I min närmsta krets finns fem katter och fyra hundar. Så när vi alla träffs är det livat.
    Vackra höstbilder, här har vintern kommit.
    Ha det gott.
    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
  3. Så fin hon är, Lava. Mysigt att vara hundvakt för ett tag kan jag tänka även om inte katterna var lika förtjusta när det kom en hund in och störde deras revir (även om det var för dom en känd hund). Men Lava verkar må bra i soffan :)

    Kram Anita

    SvaraRadera
  4. Fina höstbilder!
    Bra att vara hundvakt, inget ansvar, men lite mys ibland.
    Ha det bra!

    SvaraRadera
  5. Det där med husdjur saknar jag. Allergier i familjen sätter stopp för det tyvärr. Kraaaam Pia

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad att du tar dig tid för en kommentar eller en hälsning! Tack!