söndag 26 november 2023

Nu kunde jag inte vänta längre

Veckan började med frost. Kallt och halt. Det var bara att vackert promenera de 40 minuterna till jobbet, eftersom jag i vanlig ordning inte har satt på några dubbdäck på bilen. Vill ju aldrig göra det för tidigt, och i normala fall brukar det komma en knäpp nu så här i november, sen är det barmark och milt tills efter nyår, och då tycker jag det är onödigt att åka omkring med dubbdäck på barmark. Men nu verkar det hålla i sig hela nästa vecka med, och jag har plötsligt fått så ont i höften när jag går, så nu är tid bokad vid bilfirman, till i morgon bitti. Hur jag skall våga köra dit är en annan historia. 
I går slog det till med ett riktigt snöväder, eller snöoväder kanske rättare sagt, för det yrde och stod härliga till. Och eftersom jag ändå var lite strandad här hemma, så jag slog till med en veckas för tidig adventspyntning. Men man måste först putsa fönsterna, så det var bara att göra, trots att det snöade... ;) 

Så nu lyser det så fint i fönsterna. Hade nästan förträngt hur svår den här stjärnan var att få upp, och det tog sin lilla tid även i år. Tänk att det skall vara så svårt att veckla ut den, och få in lampan och sen få ihop den, medan man försöker ha lampan kvar inne i stjärnan... Konstaterade att det hade varit bra om man hade haft tre armar, för den var bra bångstyrig i år med... 
Sen hittade jag två nya stjärnor i lådan, som jag tydligen hade köpt efter förra julen, på rean. Även de var den här nya modellen.. dock kanske inte riktigt samma kaliber på krånglighet som den första. 

Jag har i alla fall konstaterat, att det inte bara är jag som är en vecka för tidig, har sett flera stycken bara här i kvarteret som har satt upp sin adventsbelysning. 

3 kommentarer:

  1. Mysigt med stjärnor i fönstren. Jag ska försöka få upp lite fint i morgon. Advent är bra mysigt och snart är November till ända. Kraaam Pia

    SvaraRadera
  2. Ja kylan kom tidigt och rejält i år. Ser fint ut hos dig. Själv har jag inte gjort vare sig det ena eller det andra eftersom jag varit sjuk i covid i en månad. Vill bara tala om att jag lagt ned min blogg nu men välkommen att följa mig på Instagram eller Facebook. Namnet är den samma lunasblogg. Snart är det dax för Drakens år 2024.
    kram Luna Ek

    SvaraRadera
  3. Sorry about having Covid. Can be a real problem.

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad att du tar dig tid för en kommentar eller en hälsning! Tack!