onsdag 1 november 2023

Novent

"Tråkiga" november är här... Eller, är den så tråkig egentligen? Inte om ni frågar mig, det har jag skrivit om flera gånger. Hur vilsam, kravlös, slapp och skön jag tycker november är. I och för sig kanske det stämde mer förut, när jag bodde i hus med stor trädgård, och var en småbarnsfamilj med allt vad det innebär. Det fanns ju alltid något att göra, och därför kom ofta november som en skön parentes mellan mer stressiga månader. Numer är jag inte så stressad de övriga månaderna heller, men jag gillar november ändå! 
Numer börjar folk smygpynta inför julen redan i november, eller novent som det så fint heter då. Jag köpte faktiskt en julstjärna, en orange sådan, för några veckor sedan, ja det stod väl egentligen höststjärna på etiketten. Och jag gillar färgen, den skiftar precis som träden gör just nu ute i naturen, lite gul, lite orange, lite rosa... Ingen julkänsla alls faktiskt. 

Med en liten pumpa bredvid, blir det ju ännu mer höstkänsla. Det är yngsta dottern som har virkat pumpan, söt va!  

4 kommentarer:

  1. Interesting color for a poinsettia. I have never seen that color. I brought in the poinsettia that was out in the garden for the summer months, and now it is blooming - white. I have had that plant in and out for the last three years. Looks good.

    SvaraRadera
  2. Åhh! Jag suktade lite på en sån julstjärna men priset sa stopp. Vilken fin liten pumpa. Kan man verkligen virka sådana? Ja jisses. Kraaam Pia

    SvaraRadera
  3. Äntligen november säger jag! Snart är det advent! Min bästa tid. Längtan ökade när vi fick snö häromdagen. Ligger nog inte kvar så länge men det är i alla fall minusgrader idag.
    Blev sugen på en vacker höststjärna när jag ser din.
    En fin Allhelgonahelg önskar jag dig.
    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
  4. Åhh håller med dig! Äntligen vila! Tid till att göra ingenting...jättefin höststjärna också i en riktig höstfärg!
    Varm kram från Titti

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad att du tar dig tid för en kommentar eller en hälsning! Tack!