lördag 15 juni 2024

Pionrapport

Coral Charm som har tjurat lite sen flytten hit, har äntligen släppt sin bitterhet och bjuder i år på ett helt gäng blommor, tackar tackar! Hög som bara den är den också. 

En annan som är hög i år, är Sara Bernardt. Man kan ju undra vad de har gått på för nåt. Troligen kogödsel. Måste helt klart ordna något bättre pionstöd till nästa år. 

Däremot är inte Do Tell i sitt esse i år, den såg trött ut redan innan den hann slå ut. 


Hm, den höll på att slå ut när ösregnet kom, troligen det som är boven i dramat. 

Den här gamla damen är i alla fall sig lik. 

Älskar pionknoppar, kanske mer än de utslagna. 


Men det är klart, en utslagen pion är inte fel på något sätt. 

2 kommentarer:

  1. Jag tackar och niger för din pionrapport. Åh, så jag saknar dem, de egna pionerna.
    Njut fullt ut och plocka in stora buketter. Underbart är ju så kort.
    Ha en fin helg.
    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
  2. Oj så många sorter du har. Jag har några som jag njuter av. Kraaam Pia

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad att du tar dig tid för en kommentar eller en hälsning! Tack!