onsdag 19 juni 2024

Det kom ett brev...


Det låg ett sånt gulligt brev i min brevlåda häromdagen. Tänk ändå att det finns människor, som går ett steg till, från tanken när de ser något de tycker om, till att faktiskt ta sig tid att skriva ett fint brev och lägga på lådan. Det värmde! 

Och det är klart, en del har väl hänt sen jag flyttade in. Från en gräsplätt med två rosor och lavendel. 

Till en rätt så välfylld yta. Här ryms två träd, en buske, ett gräs, en klätterväxt, en hortensia, ett tiotal funkior, tre ormbunkar, samt fem andra perenner, om jag har räknat rätt. 



Så nöjd med mitt lilla eukalyptusvideträd. 

..och den japanska lönnen, Twombly´s Red Sentinel. 

Hon skriver vidare att även hon håller på med trädgård, och att jag gärna får komma förbi och prata trädgård någon dag. Skall jag absolut göra, nu börjar min semester snart så då skall jag gå förbi och se om hon är hemma. 

8 kommentarer:

  1. Jeg savner gamledager når man skrev brev til hverandre. Når man fikk trivelige kort i posten. Nei alt er ikke bedre med digitalisering.

    SvaraRadera
  2. Men så himla trevligt att få ett sånt brev. Förstår att du blev glad. Det har ju verklgien blivit jättefint. Kul att kanske få en ny trädgårds vän också. Kraaam Pia

    SvaraRadera
  3. Så gulligt! Så roligt att få sitt arbete uppskattat av förbipasserande. Vet du... jag har faktiskt skickat ett vykort en gång till en kvinna med fantastisk trädgård som jag ibland cyklade förbi. Tyvärr blev det inte tillfälle att göra ett besök trots inbjudan. Det var mitt i en turbulent tid.
    Tänk så lätt man kan glädja en annan människa. Bara man tar sig för.
    Och din trädgård har verkligen förvandlats på kort tid.
    Glad midsommar!
    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
  4. Vad kul och så fint du gjort!
    hälsningar Luna Ek

    SvaraRadera
  5. Det var verkligen trevligt. Och du är väl värd allt beröm för du har gjort så fint på din framsida. Hoppas ni får möjlighet att träffas.

    Kram Anita

    SvaraRadera
  6. Vilken trevlig människa! Och att du fått det så fint att även andra uppskattar det är naturligtvis jättekul att få höra.
    KRAM-Susie

    SvaraRadera
  7. Åhh så kul! Vilket trevlig brev! Tänk vad några rader betyder...
    Kram från Titti

    SvaraRadera
  8. Men vilket trevligt initiativ! Det är just det där, att gå från tanke till handling. Inte många som gör det. Var rädd om din nyfunna trädgårdsvän. Ha det gott! Och trevlig semester! /Birgitta

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad att du tar dig tid för en kommentar eller en hälsning! Tack!