söndag 30 juni 2024

Charmerande i alla stadier

Coral Charm, den ljuvliga pionen som bjuder på charm, oavsett vilket stadie den befinner sig i... Här följer en bildserie, från knopp till utblommad. 





Ett regn tar slutligen alla blomblad... 
...och kvar finns endast en liten krona, ja det ser det nästan ut som ju! 

Det är nu jag skulle velat lägga in några kloka ord och liknelser med oss människor som åldras... men min hjärna har tagit semester tydligen... ;) Ni får nöja er med pionerna helt enkelt.  

3 kommentarer:

  1. Så ljuvliga. Jag älskar verkligen pioner och hade inte tackat nej till rosa pioner i min trädgård.

    SvaraRadera
  2. Förgänglighet i sin ädlaste form. Kan nog liknas vid vårt åldrande. Fast vi har nog ingen krona kvar när det är finito.
    Ha det mysigt i regnet... här blåååser det!
    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
  3. 'Coral Charm' är verkligen ljuvlig. Längtar tills mitt fjuttiga lilla exemplar blir lika ståtligt som ditt. 💚🌿

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad att du tar dig tid för en kommentar eller en hälsning! Tack!