måndag 17 juni 2024

Som en skänk från ovan

Äntligen kom det lite regn. Tyvärr är inte utslagna pioner så imponerade av regn, det blir alltid någon bruten kvist, men då får man buketter inne, så det får väl gå! 

Men nu var det -konstigt nog- inte pioner jag tänkte visa i första hand, utan något annat, det har nämligen flyttat hem en "ny" möbel hit. 

För plötsligt fanns den där, skänken som jag letat efter så länge. Ja, i princip ändå sen jag flyttade hit, har jag suktat efter en sån här träfärgad gammal skänk. Det var svårare än jag trodde att hitta en, men plötsligt så händer det! 

Och nu står den där som ett smycke! Har inte bestämt vad jag skall ha i den ännu, men det är inget stort bekymmer. Får "möblera" om lite bland sakerna jag har på andra ställen. Det får bli ett semesterprojekt. 

Men förutom det, så är ju pioner, stjärnflocka och stäppsalvia en väldigt fin kombo hörrni! 

4 kommentarer:

  1. Vilken vacker skänk. Väl värd att vänta på kan jag tänka mig. Jag gillar inte att klippa buketter av mina pioner men de som blivit brutna av regn är ju en smart idé att ta av.

    SvaraRadera
  2. Det gäller att ha ro att vänta. Och nu fick du lön för mödan. Jättefin skänk!
    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
  3. Men åhh så vacker skänk. Den hade jag gärna lagt vantarna på om man säger så. Fast jag vet inte riktigt vart den skulle stå. Grattis! Kraaam Pia

    SvaraRadera
  4. Underbara blommor - och vad underbart det är att det kommit lite regn...
    KRAM-Susie

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad att du tar dig tid för en kommentar eller en hälsning! Tack!