fredag 28 juni 2024

Havet, ljud och drinkar

Äntligen kom jag i havet! Lite senare än vanligt, men den som väntar på något gott... Och sen sist jag bloggade har jag varit i baljan sju gånger! När en väl har börjat får en inte nog! Kan också ha att göra med att det varit olidligt varmt... 29 grader i ett par dagar nu...puh... Visserligen rätt så svalt i vattnet (typ 17-18 grader) men åh så gott det gör för kropp och själ! 


 

Idag är det fredag, lätt att glömma när man är ledig ;) På fredagar har Elisa fem frågor man kan svara på om man har lust till, och det hade jag idag: 

Vilka ljud gillar du att somna till? 

Tystnad! 

Vad brukar låta i ditt hem?

När jag är själv är det inte så mycket ljud, teven står till exempel inte på om jag inte ser på något, och jag har sällan på musik, förutom i december då jag har ett starkt begär efter julmusik... När äldsta dottern är hemma, som hon är nu i sommar, låter det desto mer, hon har tvärtemot jag svårt för tystnad, så högtalaren är med henne vilket rum hon än befinner sig i... Kanske inte alltid med min musiksmak, men när jag klagar sätter hon på reggae, för det vet hon att jag gillar.  

Vad tycker du om din egen röst? 

Om den tycker jag absolut inte! Förstår inte hur folk står ut med att höra på mig, för jag gör det inte! 

Vad är mest oljud för dig? 

Har svårt för höga plötsliga ljud. Hårdrock, JAS-plan. Trafikljud. Samt en massa annat jag inte kommer på just nu. 

Vilket ljud är sommar för dig? 

Koltrastens sång, bästa ljudet! Vågskvalp. Signaturmelodin till Sommar i P1. 





Som sagt, fredag och med den sista dagen för Almedalsveckan i år. Jag är inte speciellt intresserad av det spektaklet, men någon liten runda kan det hända att jag tar, men så inte i år, det har varit för varmt helt enkelt. Igår kväll cyklade jag och yngsta dottern ner på stan, för att ta oss något gott. Lite kul att titta på folk ibland ju! 

Efter lite flanerande runtom i Visby, blev vi törstiga igen.. ;) 

Men nu, ut till böljan blå igen! Vädret skall snart slå om och bli svalare, inte mig emot, men jag skall passa på att svalka mig i havet när det är så här varmt! 

4 kommentarer:

  1. Så kul att få ha dottern hemma, även om musiken inte alltid är i din smak, men en eloge till henne för att sätta på reggae! Ha en fin fredag!

    SvaraRadera
  2. T o m jag har badat, fast bara en gång än så länge😉. Hoppas på fler dopp.
    Under Almedalsveckan är det säkert fullt ståhej i Visby.
    Ha det bra!

    SvaraRadera
  3. Hej du gotländskan! Jag är rätt avundsjuk på din plats på jorden, kom igår hem från en Gotlandskryssning med min dotter, mitt i vackraste rosblomningen! Vi hade missat helt att det var Almedalsvecka, knökat med folk men vi var ju bara en dag i land och hann gå ca en mil i vackra Visby! Det var tredje gången jag besökte din ö, tidigare har vi hyrt semesterboende men det var m¨ånga herrans år sedan. Vem gillar inte reggae! Olåt för mig är ungar som skriker gällt som stuckna grisar!

    SvaraRadera
  4. Ohh jag älskar havet, det är verkligen världens härligaste ljud

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad att du tar dig tid för en kommentar eller en hälsning! Tack!