fredag 29 augusti 2014

Fredag igen!

Åsså var det fredag igen, skönt! Efter jobbet och lunchen som förstås intogs utomhus i det härliga vädret (!) så klippte jag gräset. En envis liten fjäril ville inte flytta sig när jag kom med gräsklipparen så jag hann både springa in efter kameran och ligga rätt nära och ta några kort, innan den flög iväg. 

Man filosoferar så bra när man klipper gräs. Jag gick och funderade på ett trädgårdsinlägg och om det inte händer nåt jättespännande ikväll - vilket det troligtvis inte gör - så sitter jag väl framför datorn och snickrar ihop det, en liten sammanfattning av hur växterna skött sig i sommar. Har ännu inte kommit in i stadiet "slötitta framför teven", sitter hellre framför datorn en stund, det tycker jag är rätt avkopplande. Och inte är jag så där modern att jag sitter med datorn i knäet framför teven... nej, en sak i taget ;) 

Det var bara det jag ville ha sagt. Inget mer. Jo, förresten - trevlig helg! 

3 kommentarer:

  1. Gräsklippning är inte min grej alls, jag blir stressad av ljudet och allt klipp som ska krattas sen. Skönt att du kan filosofera när du klipper. Jag sitter sällan med datorn i knät. Trevlig helg! Kraaam Pia

    SvaraRadera
  2. Jag sitter med datorn och slötittar på TV ;) Ett bra sätt att inte somna framför nåt halvintressant program....vilket händer ganska ofta ;) Ha en fin helg. /Anette

    SvaraRadera
  3. Trevlig helg till dig också!

    Kram

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad att du tar dig tid för en kommentar eller en hälsning! Tack!