tisdag 26 augusti 2014

Höst eller sensommar?

Jag kommer på mig själv hela tiden, med att tänka hösttankar. Som att det redan är höst alltså. "Nu när det är höst skall jag..." Helt plötsligt tycker jag det är mysigt att vara inomhus och pyssla, sitta i soffan om kvällarna, jag tänder ljus vid middagsbordet, börjar fundera på att sortera undan sommarkläderna, och häromdagen kom jag på mig själv att stå och välja bland höstblommorna i affären, och ett par ljung fick följa med hem. Och visst, vi är i slutet av augusti, men dessa känslor har jag haft i ett par veckor redan. Men visst är det väl bara sensommar, än så länge? 




I alla fall minst en vecka till, innan almanackan säger något annat. Och ljung kan man väl köpa ändå?!

7 kommentarer:

  1. Den sommar vi haft har ju varit så komprimerad så därför tycker vi att den varit lång också... vi har ju hunnit det där som vi sommarvill redan! Men du ska se att det varma, nja inte såå varma, kommer tillbaka! Tror redan i morgon? Så plocka inte undan shortsen än:)

    Ha en fin tisdag!
    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
  2. Otroligt fina bilder! Kärleksörten är så fin nu på hösten (sensommaren).
    Idag regnar det, då är det höst. Men, skiner solen, ja då är det sensommar!

    Ha det gott!
    /Ruben

    SvaraRadera
  3. Helt klart bara sensommar än så länge. Hösten blir ju lång nog ändå.
    Fint stilleben.
    Anette

    SvaraRadera
  4. Nä jag vill inte vara inomhus ännu. Lider av det regniga vädret, inte kan man sitta äta frukost ute under bar himmel, för rätt som det solen skiner kommer det en skur.
    Men höst kallar jag det inte ännu, men gärna sensommar.
    Men du har fångat vackra färger.
    Må gott/ Eva

    SvaraRadera
  5. Här i Wales ska det egentligen vara högsommar, men här är det mer höstlikt, kanske vi hoppar över sensommaren? Eller är det kanske typiskt brittiskt väder? Skolorna har inte ens börjat ännu!

    SvaraRadera
  6. Ja, tyvärr har jag märkt detsamma! Jag får verkligen påminna mig då och då att det gäller att passa på att vara ute om kvällarna, och att middagen helst ska ätas utomhus än så länge. Det är ju bara sensommar!
    Vilka vackra arrangemang du har gjort - de förgyller, vilken årstid det nu än är!
    Kram Eva, Tinibelli

    SvaraRadera
  7. En viktig plusfaktor denna tid på året tycker jag att det är mörkt för att tända ljus. Kompleteras ljusen med en kopp varmt te så är det riktigt mysigt att var inne. Själv har jag just nu begär av att hösta inne men nya gardiner och dukar. Men jag påminner mig om att vara ute. Inte glömma att inta kaffet på altanen. Kram Zinnia

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad att du tar dig tid för en kommentar eller en hälsning! Tack!