tisdag 31 maj 2016

Vatten...



Så går då maj emot sitt slut, och i morgon är det sommar!? Jo, värmen är här så för den skull känns det faktiskt som om sommaren är här. Och torrt är det, som så många gånger förut på denna ö, som ändå omgärdas av vatten! Så torrt så att det från och med i morgon är bevattningsförbud på hela ön, för oss med kommunalt vatten. Jättetrist för en trädgårdsnörd som mig, som helst av allt vill ha prunkande glada rabatter, samt en grön gräsmatta... Och det kommer inte att gå, om det inte börjar regna snart! 

Ja, ja, det är bara att böja sig, och bära kannor för glatta livet, till de mest behövande grödorna... Men irriterande är det, att de inte kan ordna ett bättre system, så vi skulle slippa ha det så här varje år... Tycker jag! Det är ju inget nytt under solen precis, att vattenmängden blir låg under sommaren. 

Så, om jag vill ha en regnig sommar? Jo tack, gärna för mig. 

2 kommentarer:

  1. Du får vattna hela dagen idag, så håller det sig kanske några dagar i alla fall! Eller så får ni borra ett hål! Vi har ju det här på landet och det är en evig tur eftersom våra få rabatter ligger på urberget och det är grunt med jord.
    Vilka otroligt vackra bilder från Gotlands stränder! Den sista med solspegeln av silver, underbar!
    Kramar

    SvaraRadera
  2. Förstår dig verkligen, inte roligt när man inte kan vattna sina juveler liksom. Här har det ju regnat som bara den i maj så jag tror vi har bra med grundvatten. Vilka mysiga bilder från havet. Kraaam Pia

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad att du tar dig tid för en kommentar eller en hälsning! Tack!