lördag 24 februari 2018

Härlig vinterdag

Sportlovet börjar med ett fantastiskt ett vinterväder när det är som bäst. Riktiga minusgrader och inte någon "plusminusnolltemperatur", stilla och ett vitt rent snötäcke på marken. Härligt för alla sportlovslediga barn! Och för mig som har hund som skall gås ut med. 

I morse skjutsade jag lilltjejen till båten, ja - hon hann bli feberfri så sent som i går och då fick hon åka, vilken tur! Sen tog jag en riktigt skön förmiddagspromenad, men eftersom jag inte orkar släpa på kameran fick det bli några bilder från trädgården i stället. 


Roger Rabbis håller ännu till i krokarna, vi ser honom nästan dagligen här hemma. Jag börjar bli lite orolig för hur det skall gå när mina växter börjar spira, kommer han äta upp dem då? Men hur gör man för att få bort honom? 😳


Söt är han i alla fall... 

6 kommentarer:

  1. Gullig liten besökare. Fast inte så kul när det gnagas lite här och var. Vet inte hur man blir av med dem tyvärr. Kan inte hundarna skrämma bort... Ni har ju lika mycket vinter som oss. Härligt! Kraaaam Pia

    SvaraRadera
  2. Jag är så glad över att ni fått en riktig vinter! Njut, den försvinner nog snart... vår får vi har kvar i evigheter. Vackert är det och aldrig har det väl åkts så mycket skidor som denna vinter! Önskar mitt knä skulle funka...

    Glad söndag!
    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
  3. Är det verkligen en rabbis!? Är det inte en vanlig hare? Men det spelar ingen roll, söt är han iaf!!
    Det är kul att se att det finns någon som gillar vädret, jag tycker det är för mycket snö och alldeles för kallt. Men...den som gillar det minst är Rolle som just nu är ute och skottar för 3:e gången på 2 dagar. Inte kul när det är så mycket; Infarten, parkeringen samt ingången till ytterdörren. Hemskt jobbigt!
    KRAM/Susie

    SvaraRadera
  4. Sicken sötnos :) Ja kanske inte lika söt när det börjar gnagas...
    Söndag och bitande kallt och snöigt här också!
    Kram från Titti

    SvaraRadera
  5. Vilken härlig bild på kaninen du fick! Full fart i snön. Här har vi en hare som skuttar runt, dessvärre en räv också, så vi får väl se vem som springer fortast...
    Ha en fin kväll!
    Kram, Ann

    SvaraRadera
  6. Ååå, vackra bilder och särskilt på Roger Rabiss mitt i språnget. Risken är ju att det är en tjej och att det blir många kaniner till våren. Just nu är det risk att få bark på känsliga träd och buskar avgnagd.
    Jag hade fångat in Rabiss, kanske med hjälp av stor håv och flyttat hen flera kilometer bort. Det funkade här när vi var mellan katter.
    Nu håller Basil Bus kaninerna borta.
    Lycka till!
    /Anette

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad att du tar dig tid för en kommentar eller en hälsning! Tack!