fredag 16 februari 2018

Veckoslut


Fredag igen efter en inte alltför arbetsam vecka...

I onsdags hade jag min lediga dag, då jag visserligen hade lite inbokat som sjukgymnastikbesök och utvecklingssamtal, men sen var det mys med tjejerna och hembakad kaka.

I går torsdag tog jag en semesterdag och jag och den blivande studenten gjorde Stockholm över dagen, eftersom hon skulle titta på balklänning. En mysig mamma-dotterdag alltså. Och inte blåste det heller... för er som minns bokade vi om (eller rättare sagt var det jag som fegade ur) den tidigare tiden vi hade i januari eftersom det var storm den dagen. 

På fredagar jobbar jag ju 8-12 och i morse tog jag friskvård på badhuset första timmen... Så himla skön start på en dag, och att sen bara jobba tre timmar är ju överkomligt... 😜 

Förutom alla♥buketten och förra fredagens nejlikebukett som ännu står vackert, fick jag en bukett tulpaner som gåva på Ica idag, man tackar! Gratis är ju gott och blommor kan man aldrig få för många av! 

Nu blir det nog soffan tror jag... det var en lång dag igår och två nätter med dålig sömn kräver lite återhämtning... 😏

6 kommentarer:

  1. Man kan som sagt aldrig få får mycket blommor och de som är gratis gillas absolut bäst.

    Nu är det äntligen helg och det ska verkligen bli skönt med 2 dagar att vila upp sig på. OCh jag håller tummarna att vi om några veckor även får lite "vår" så man kan ägna tiden utomhus mer.

    Trevlig helg!

    //Veronica

    SvaraRadera
  2. Låter som en skön fredag men jag ska också vila in helgen...eller vila hela helgen ha ha! Tror det sista blir bra :)
    Kram från Titti

    SvaraRadera
  3. Låter som en skön vecka, och kort fredag är härligt. Jag behöver ta tag i min träning igen, dock inget vi får på arbetstid. Jag har varit ledig idag, underbart med långhelg
    Fina blommor
    Kram Maria

    SvaraRadera
  4. Vilken härlig vecka. Ja slutet i alla fall. Friskvård på badhuset låter väldigt skönt. Fina blommor, jag måste köpa nejlikor idag. Kraaaam Pia

    SvaraRadera
  5. Trevliga personer ni har i er ICA-butik. Aldrig varit med om att man kommit ut med en fått-bukett i vår, haha.
    Ha en finfin helg.
    Kram Elzie

    SvaraRadera
  6. Fina blommor! Nejlikor är min favorit nu och det är mest för att de står sig så bra. Blir lite trött på tulpaner som ibland inte vill slå ut och ibland blommar över för fort. Är väl olika kvalité på dem kanske...
    Ha det gott i veckan!
    Kram, Ann

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad att du tar dig tid för en kommentar eller en hälsning! Tack!