onsdag 1 februari 2012

*brrr*

Nu har vi redan kommit in i februari - vart tog janauri vägen? Samtidigt som det blir ljusare för var dag som går så har även vintern slagit till....*burr* vad kallt det är! Ja, jag vet att minus 8 inte är nåt speciellt i jämförelse med vad många andra har i vårt avlånga land, men jag tycker i alla fall att det är kallt...

Idag har jag legat på soffan mest hela dan, och bara gått ut när jag varit tvungen, vid skollämning och tandläkarbesök med dottern. Min envisa förkylning vill inte ge med sig riktigt men det börjar bli trist att ligga inne och kurera sig alla lediga dagar så man orkar med jobbardagarna. Nåja, det är väl så det skall vara så här års, ingen idé att klaga!
Vinter ja, än har det inte kommit så mycket snö, det ligger bara ett litet täcke på marken. Men snart skall det tydligen komma in mängder med snö, även till oss här på Gotland. För mig kunde det gärna räcka, men sånt råder man ju inte över!

9 kommentarer:

  1. Ja, huvaliga så kallt, men kan trösta dig med att vi har det liiite värre vad kylan beträffar, i skrivandets stund -23,5.
    Men vackert är det med rimfrost i alla träd.
    Må gott! /Bea

    SvaraRadera
  2. Ibland kan det vara skönt att få ligga under pläden i soffan och kolla repriser på tv. Fast inte för länge! Hoppas du snart blir bättre... för jag tror att du får hjälpa till att skotta endera dan!

    Kram Eva-Mari

    SvaraRadera
  3. Här drar det sig ner runt -10, inte kul när man vill ha sol och takdropp. Men som sagt januari är över nu, så snart, snart blir det bättre:).
    Så jobbigt att vara förkyld.
    Krya på dig.

    SvaraRadera
  4. Hej!

    Ja nu är det kallt, låter skönt att ligga i soffan under en filt;)

    Krya på dig!

    Kram Susanne

    SvaraRadera
  5. Krya på dig! -15 hos mig så raggsockorna är på. Kram Pia

    SvaraRadera
  6. Nu har vi här på södra delen av ön fått en massa snö, så det är lite knepigt att sätta sig vid datorn och gå igenom alla växter man planerar att inhandla. Det stämmer liksom inte!
    Det är både alunrot och dagliljor som jag "jagar" just nu. Var nyss inne på en engelsk leverantör som har 500 tjusiga dagliljor med bilder och beskrivningar, inte lätt - men väldans kul - att välja ut 10-15 av dom!

    SvaraRadera
  7. Jo, januari gick fort och den månaden bara försvann men förkylningarna blev ju kvar hos både den ena o den andra. Själv är jag hemma med sjuk son. /Knatten

    SvaraRadera
  8. -8? Rena rama vårtemperaturen juh! ;-D
    Här har förkylningsbacillerna hunnit ikapp mig också, så jag hänger mest på soffan med..

    SvaraRadera
  9. Och kallare blev det, iallafall här =/ nu är det för kallt tycker jag. Längtar sååå till våren =)
    Kram på dig / Mia

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad att du tar dig tid för en kommentar eller en hälsning! Tack!