fredag 24 februari 2012

Nytt och vårfräscht!


Snödroppar från trädgården...? Nej, fusk från inredningsbutiken Coppar i Visby...


Ny kudde med fjärilar från Åhlens

...och så lite pärlhyacinter (dessa är i alla fall äkta...) på det, så känns det lite nytt och vårfräscht i köksvrån!


Tänk att vi redan går mot slutet av februari - jag hänger inte riktigt med. Visst längtar jag efter våren men om veckorna går så här fort nu gör de ju det i maj med, när man vill stanna tiden. Till och med min 12-åring tycker att tiden går fort. Jag minns att jag tyckte att tiden gick sakta när man var barn, vad är det som har hänt?
Oavsett vilket så är det fredag idag, och till den brukar jag längta! Härligt med helg och ledighet är det, det går inte att komma ifrån!
Trevlig helg!

8 kommentarer:

  1. Fin fuskis du köpt. Kudden med fjärilar ser så härligt somrig ut, har sett en gardinkappa på jotex som jag är sugen på full av limegröna fjärlilar. Ha en skön helg! Kram Pia

    SvaraRadera
  2. Så fint du har det i köket. Snygg tallrikshylla! Vilken vacker kruka med snödroppar i. Och sötnosen är på plats också:)).
    Önskar en skön helg.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  3. Nu gjorde du mig otroligt sugen på att gå ut och gräva upp en snödroppstuva eller två och ta in. Får se om jag inte gör det imorgon ändå =)
    Håller med om att tiden går fort. Visst, jag gillar inte vintermånaderna men nu borde vi kunna dra i handbromsen! Våren får gärna vara läääääääääääääääänge =)
    Kramen!

    SvaraRadera
  4. Visst går tiden fort! Det känns ibland som om veckorna bara är måndagar och fredagar, vardagarna susar fram.
    Jag vill stanna upp den ibland eller få den att gå lite långsammare...snart är min föräldraledighet slut, jag kramar ur de sista månaderna och njuter till fullo...
    Härligt med tidiga vårblommor! Såg precis att vi har blommande vintergäck i vår trädgård nu och jättemånga snödroppar. Härligt!
    Kram Linda

    SvaraRadera
  5. Så ljus och fin matplats du har!

    Ja, nog går det fort! Idag har jag dock "slösat" bort en solig jättefin vinterdag med att jobba. Nåja, det behövdes väl det också... :)

    Trevlig helg!

    SvaraRadera
  6. Tiden bara rusar fram. Ibland känns det som om man vill stanna tiden.
    Härligt kök, ljust och fräscht.
    Trevlig helg!!!!!!

    SvaraRadera
  7. Tack för din fina kommentar hos mig!Så fina fuskis snödroppar. Pärlhyacinter köpte jag i dag, jag kunde inte motstå dem i affären :)
    Kram Kicki

    SvaraRadera
  8. Coppar är ett bra ställe att shoppa på!
    Vi såg - och jag fotade - vintergäck igår, så våren är faktiskt här! OK det kan naturligtvis bli bakslag, men den är verkligen ÄNTLIGEN på gång!!

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad att du tar dig tid för en kommentar eller en hälsning! Tack!