onsdag 8 maj 2013

Det är mycke nu...

Ser ni nåt nytt? Nej, jag kunde just tro det... att man har skaffat en ny diskmaskin är väl inte det första folk märker när de kommer hem till en....inte märks det att vi har en ny varmvattenberedare heller för den delen...men så är det, tråkiga utgifter men ibland nödvändigt....och nu skall det diskas rent och så skall vattnet bli varmt och härligt när vi duschar och badar =)

Diskmaskinen var i och för sig inte trasig, men den hade tolv år på nacken och började diska sämre och sämre. Och så tänkte vi inte göra om misstaget vi gjorde med teven för någon månad sen. Vi stod och suktade lite efter en lite större teve, som var nedsatt rejält men nja, vår gamla skulle få duga i några år till...det gick några veckor så "dog" teven, och då minsann fanns inget fantastiskt erbjudande utan vi fick snällt slanta upp vad det kostade.
 
Men i förra veckan kom just ett sånt fantastiskt erbjudande på en diskmaskin. Så vi slog till. I måndags lekte maken rörmokare och låg under diskbänken hela förmiddan... För några veckor sen hade vi en "riktig" rörmokare här, som skulle titta på varför vi inte får tillräckligt med varmt vatten när badkaret fylls upp. Han upptäckte att  vi behövde investera i en ny varmvattenberedare eftersom vårt vatten inte värms upp tillräckligt vilket faktiskt är farligt, inte att dricka men att andas in...hua så vill vi ju inte ha det.
 
***
 
Nej hörrni, nu är det helg igen! Härligt! Med min lediga onsdag är jag ledig fem dar i rad, det är ju nästan som semester det!! Nu hoppas vi på lite härligt vårväder så vi kan vara ute!

2 kommentarer:

  1. Så himla fint kök du har! Och jätte fin matta. =)

    SvaraRadera
  2. Så fint det blev ditt kök, fast det var väl nästan lika fint innan bytet!?
    Vi hade också tur. Det damp ner en broschyr i förrgår från det stora matbolaget i Visby att man fick 20% när man köpte en grill - och gissa vad jag precis satt och letade efter på nätet; Ny gasolgrill!
    Vår gamla, en liten simpel en, hade gjort sitt och varje gång jag frågade gubben om vi skulle grilla så svarade han; Ja, laxpaket! Laxen är ju i folie så han behövde inte oroa sig för äckligt grillgaller. Han har lite bacillskräck min gubbe nämligen! När vi grillade nått annat så diskade han gallret i en halvtimme innan han var nöjd - och det är ju inte så kul!
    Nu ville jag inte ha ett stor matlagningsmaskin om en del verkar vara, utan en enkel grill av bra kvalité. För 37 år sen fick jag en Weber-grill i födelsedagspresent. Den höll i 20 år, så nu ville jag ha en Weber igen - men alltså en gasol - och det hade faktiskt maxi. Så det slutade med att vi beställde en för hemleverans. Ska bli jättespännande att se om den duger, inte för att gubben grillar - här är det jag som lagar mat - men han har åsikter!

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad att du tar dig tid för en kommentar eller en hälsning! Tack!