fredag 24 maj 2013

Månadsbild för maj

Äntligen händer det nåt - ja, det kan man väl konstatera när man jämför april- och majbilden! Nu är det grönt och det har vuxit rejält. Gräset har ju sina bruna fläckar - och ogräs... - men det är en annan historia... Helt fantastiskt egentligen vad mycket det kan hända på bara en månad. Kika gärna in på Månadsbilden 2013 här ovan om ni vill se förändringen!
 
 

Här blommar nu vit löjtnantshjärta, vita och rosa fänrikshjärtan, tre sorters tulpaner och violer.
 
...och blommorna på Purpurapeln börjar slå ut.

5 kommentarer:

  1. Jag gillar verkligen din fina, frodiga rabatt! Purpurapeln, är det en "Profusion"? Den påminner lite om den jag har, de är så vackra när de blommar!/ Kram Titti

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack!
      Nej, purpurapeln heter "Eleyi" men de är väl antagligen väldigt lika. Ja den är verkligen fin när den blommar, och så gillar jag bären också på hösten.
      Kram G

      Radera
    2. Tack för svaret! Eleyi är verkligen fin!/ Kram Titti

      Radera
  2. Jösses, vilken skillnad på en månad! Bruna fläckar på gräsmattan får vi väl stå ut med, för jag antar att dina hunddamer också är de skyldiga till det:-) Härligt frodig rabatt är det. Kram Anette

    SvaraRadera
  3. Nej, nu tar jag allt och slänger på mig som följare till din blogg....du har ju hur mycket fint som helst:)

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad att du tar dig tid för en kommentar eller en hälsning! Tack!