söndag 12 maj 2013

Plocka fram...

Plocka fram, det är väl bra mycke roligare än när man på hösten plockar ihop allt och stänger grinden... Men nej, det tänker vi inte på nu, nu plockas det fram lite varje dag! I helgen så har min fina trädgårdsmöbel kommit fram på uteplatsen och förstås har vi hunnit med en premiärfika - vädret har varit lite blandat men en hel del sol har det varit.
 
I helgen som gått har jag oljat altanen samt även påbörjat ett av mina snickarprojekt, en dynlåda. Se där - check på två saker på min "to-do-lista" Skall bara målas klart, sen kommer "på begäran" ett litet utförligare inlägg om detta =)

För övrigt i helgen...
...har jag varit på Kosläpp - snacka om frihetskänslor!
...och så har jag slagit emellan med lite bakning för dotterns handbollslag. En påse smugglade jag undan så vi fick till fikat idag, det var jag väl värd efter allt pyssel med dessa små godingar =)
 
Och förstås har jag hunnit "trädgårdera" också! Vad har ni gjort för roligt i helgen då?

7 kommentarer:

  1. Visst är det väl underbart när trädgårdsmöblerna kommer fram och första riktiga fikat ute i solen. Här har vädret vänt fort men fint och vi har varit ute hela helgen. Underbart

    Kosläpp har vi också varit på, tyvärr missade jag själva släpper då jag stod och sålde lite saker istället. Men dottern såg iaf.

    Kram Teres

    SvaraRadera
  2. Oj, vad mycket du hunnit med :) Chokladbiskvierna ser underbart goda ut.

    Här har också trädgårderats en del, så skönt att vi är i den säsongen nu.
    Ha det gott,
    kram Marie

    SvaraRadera
  3. Visst är det en härlig tid nu när vi får plocka fram allt som hör utelivet till! Vi har också kunnat fika ute nu i helgen, riktigt härligt! Tänk, jag har aldrig varit på något kosläpp, det måste jag se nångång!
    Hemlagade chokladbiskvier som är så gott, klar ni skulle ha en påse med såna till fikat! Länge sedan jag gjorde biskvier, kanske dags snart!
    Idag har vi varit iväg till Borlänge och hälsat på svärfar! Jag kunde konstatera att våren inte hunnit riktigt lika långt där:)
    Ha en fin ny vecka!
    Kram Margot

    SvaraRadera
  4. Tyvärr har jag inte sett något kosläpp i år. Hade gärna gjort det...men det har varit fullt upp. Ska ju till Öland på tisdag och hämta träd och buskar, så man har haft lite att pyssla med; Klippt gräs, strollat för att försöka få bort alla bellis, vattnat - trots att vi fick 15 + 5 mm härom dagen - men det var innan gödslingen, planterat om alla chiliplantor och så rensat ogräs förstås!
    Fast sen har jag hunnit med att vara till min väninna frissan i Ljugarn igår samtidigt som Rolle och Santos var på motormarknad och så har vi hunnit med ett par hundprommisar i skogen också. Idag var vi t.ex. till Solsänget i Levide - det var underbart vackert med hassellundarna fulla med vitsippor och gullvivor!
    Det är tur att man inte gillar kaffe med tillbehör, då hade man blivit vansinnigt sugen - för dina bakverk såg otroligt goda ut!

    SvaraRadera
  5. Ja det är härligt att få plocka fram alla möbler och fixa och göra fint utomhus. Nu har vi en härlig tid framför oss. Det gäller att njuta av varje sekund. Kram

    SvaraRadera
  6. Härligt fika! Här har vi haft vårens stora sparrismiddag! Kosläpp skulle jag vilja gå på någon gång. Har bara varit på fårsläpp, inte lika dramatiskt tror jag, med mycket gulligt med alla lamm...

    SvaraRadera
  7. Oj vad gott. Helt galet mycket hinner du med :)
    Ha det bäst. Åsa

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad att du tar dig tid för en kommentar eller en hälsning! Tack!