söndag 21 februari 2016

Jag bara bakar och bakar...

Den här helgen har det stått bakning på schemat. Ena dottern fyller ju år nästa helg, och jag tänkte vara ute i god tid. Som vanligt vill hon ha vaniljbullar, såna som hennes moster bakar... jag lyckas inte helt, men hon åt två stycken när de var nybakta, så rätt goda var de nog ändå. Sen är det ju kakor med choklad i som gäller, två sorter var det beställda, sen får jag själv välja en annan tråkig sort utan choklad... Ja, så sa hon faktiskt... ;)  
Och så har jag testbakat en kaka, för Therèsia med bloggen Söta Saker. Hon sökte folk som ville provbaka några av hennes recept till nya bakboken, och då var jag förstås tvungen att hänga på ;) Det är ju så roligt att baka och då fanns det ju en anledning så god som någon! Här ovan ser ni mitt alster, men vad det är och receptet får jag inte avslöja. 

Mina egna recept har jag annars katalogiserat på ett enklare sätt, mest för min egen skull, eftersom jag ofta letar i min egen blogg istället för i kokböckerna när jag skall baka. De finns numer högst uppe under headern, om det är någon fler än jag som blir baksugen ;) 

5 kommentarer:

  1. Du bakar och bakar. Och allt ser alltid så himla gott ut! Kul att vara med på provbak förresten. :-)
    Ha det fint!

    SvaraRadera
  2. Ser mumsigt ut, nu blir jag fikasugen! Dags för eftermiddagskaffe!
    Trevlig söndag!
    Kram, Ann

    SvaraRadera
  3. Dotter som godkänner bullar, då måste dom vara goda! Jag har förstått att du kan baka med den äran och så kul att vara med och testbaka! Och jättetrevligt att du har dina recept samlade så att vi kan få ta del av dom.
    Förra vintern rensade jag i mina kokböcker, jag hade från mina föräldrar, från vårt sommarhus, från vårt förra hus och från från föräldrarnas sommarhus - det var mastigt att gå igenom. Det var den vinterns jättejobb och jag minns faktiskt inte vad jag gjorde med dom. Mannen min säger att han körde dom till tippen, men det har jag förträngt. Det skrivs ju så många kokböcker så inget antikvariat var intresserat. Jo, sen satte jag några högar här så när det kom folk hit så fick dom plocka hur mycket dom ville.....
    I år hade jag bestämt mig för att gå igenom min dagböcker, men så långt har jag inte kommit ännu......det är lite för mycket känslor med där för att jag ska orka sätta igång, får samla ihop mig lite mer tror jag!
    Kramar

    SvaraRadera
  4. Mmm, jag älskar att fika! Vilka krav omgivningen har på dig, men det blir säkert bra. :)

    SvaraRadera
  5. Mycket gott du bakar, blir så sugen.
    Kram Maria

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad att du tar dig tid för en kommentar eller en hälsning! Tack!